شناسهٔ خبر: 17562832 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نبود نردبان های متناسب با ساختمان های بلند درآتش نشانی های مازندران

ساری- ایرنا- کارشناس آتش نشانی دفتر امور شهری استانداری مازندران گفت: با توجه به بلند مرتبه سازی های یک دهه اخیر در برخی از شهرها مانند ساری ، بابل و بابلسر ،آتش نشانی های استان فاقد نردبان های متناسب با این ساختمان ها هستند.

صاحب‌خبر -

علی اکبریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نردبان های موجود آتش نشانی در کشور را 52متری و 35متری عنوان کرد و افزود: مازندران هنوز از داشتن این نوع از نردبان ها بی بهره است.
وی قیمت نردبان 52متری آتش نشانی را 4میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: برای ساختمان های مسکونی 17طبقه ای که در برخی از شهرهای مازندران ساخته شده است، به نردبان بلند آتش نشانی نیاز است.
اکبریان گفت: با مشارکت شهرداری های استان و سازمان همیاری و شهرداری وزارت کشور پیگیر تامین اعتبار برای خرید نردبان بلند آتش نشانی هستیم.
**نصب 234دستگاه شیر هیدرانت در بافت های فرسوده شهری مازندران
اکبریان با بیان اینکه حدود چهار هزار هکتار از مساحت شهرهای مازندران را بافت فرسوده تشکیل می دهد، گفت: با توجه به محدودیت تردد خودروهای آتش نشانی ، 234دستگاه شیر هیدرانت (شیرهای مخصوص آتش نشانی خیابانی ) در این مناطق نصب شده است.
وی وضعیت تجهیزات و ایمنی کارگاه های تولیدی و صنعتی مازندران را رو به پیشرفت دانست و بیان داشت: سازمان های متولی صنایع تولیدی و صنعتی باید به مقولات ایمنی واحد ها بیشتر توجه کنند.
*لزوم آموزش و ترویج فرهنگ ایمنی در مازندران
کارشناس آتش نشانی دفتر امور شهری استانداری مازندران اجرای برنامه های آموزش عمومی برای شهروندان را از برنامه های ایستگاه های آتش نشانی شهرداری های استان اعلام کرد و گفت: آموزش خونه به خونه در برخی از مناطق شهری استان در حال انجام است.
وی اضافه کرد: آموزش های تخصصی اطفای حریق، امداد و نجات و آوار برداری نیز همواره از برنامه های ایستگاه های آتش نشانی استان مازندران است.
کارشناس آتش نشانی دفتر امور شهری استانداری مازندران با بیان اینکه پارسال حدود 6هزار مورد آتش سوزی در شهرهای استان رخ داده است، گفت: بررسی ها نشان می دهد که نقص فنی در اجرا و یا استفاده از انرژی برق و گاز در واحد های مسکونی ،عامل آتش سوزی بوده است.
وی از آغاز انجام آسیب شناسی عوامل آتش سوزی واحد های مسکونی توسط کارشناسان شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان در استان خبر داد و افزود :شهروندان نیز باید نسبت به استفاده صحیح از انرژی برق و گاز و رعایت مقولات فنی آن توجه جدی تری داشته باشند.
وی با بیان اینکه سال گذشته پنج هزارو 930مورد امداد و نجات توسط ماموران آتش نشانی از 80 ایستگاه آتش نشانی استان مازندران انجام شد ،اضافه کرد: 188دستگاه خودروی سنگین، نیمه سنگین و سبک آتش نشانی در استان وجود دارد.
کارشناس آتش نشانی دفتر امور شهری استانداری مازندران وضعیت تجهیزات خودرویی آتش نشانی در استان را مطلوب توصیف کرد.
مازندران سه میلون و 200هزار نفر جمعیت دارد که 54درصد آنان در 58 شهر بزرگ و کوچک استان زندگی می کنند.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
/1899/6990

انتهای پیام /*

نظر شما