شناسهٔ خبر: 17544592 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شرکت های دانش بنیان ابزار تحقق اقتصاد مقاومتی هستند

خبرگزاری شبستان: استاندار لرستان، شرکت های دانش بنیان را مهم ترین ابزار تحقق اقتصاد مقاومتی دانست وگفت: حمایت از فعالیت شرکت های دانش بنیان، حرکت در مسیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، هوشنگ بازوند استاندار لرستان امروز در نشست اقتصاد مقاومتی استان، گفت: مهمترین ابزار و وسیله جهش در تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت از شرکت های دانش بنیان است.

 

وی افزود:دانشگاهها از فعالیت شرکت های دانش بنیان و فعالیت هایی که موجب ارتقاء وضعیت اقتصادی استان با تکیه بر واحدهای دانش بنیان می شوند،بصورت ویژه حمایت کنند.

 

استاندار لرستان، ادامه داد: درجلسه آتی اقتصاد مقاومتی، با روسای دانشگاه ها گزارش اقدامات در حوزه شرکت های دانش بنیان را ارائه کنند.

 

بازوند،  ادامه داد: طبق احکام اولیه اقتصاد مقاومتی مربوط به مباحث اقتصادی و عمرانی است و حدود 2500 پروژه عمرانی در کشور باید تا پایان امسال به بخش خصوصی واگذار شود که استان لرستان نیز از این پروژه‌ها سهمی دارد.

 

وی اذعان داشت: حدود 7000 میلیارد تومان اعتبار برای به سرانجام رسیدن پروژه‌های استان نیاز است که با امکانات و اعتبارات استانی و حتی ملی این کار انجام‌شدنی نیست.

 

بازوند، ادامه داد: در همین راستا بخش خصوصی می‌بایست پای کار بیاید و ایفای نقش کند.

 

استاندار با اشاره به‌ راه‌آهن قدیمی دورود – اندیمشک گفت: حدود 153 کیلومتر این پروژه در استان قرار دارد که 38 کیلومتر آن توسط دولت گذشته بازسازی شده و در این دولت نیز با وجود شرایط سخت حاکم 95 کیلومتر دیگر به سرانجام رسیده است.

 

وی اضافه کرد: برای بهسازی هر کیلومتر راه‌آهن یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار نیاز است که حدود 15 کیلومتر از مسیر باقی مانده و باید هر چه سریع‌تر پیگیری شود تا به اتمام برسد.

نظر شما