شناسهٔ خبر: 17528744 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس بنیاد نخبگان استان فارس:

شیراز بهترین مکان برپایی موزه هنرهای معاصر است

بنیاد ملی نخبگان

ییس بنیاد نخبگان استان فارس ضمن تشریح روند ایجاد موزه هنرهای معاصر در شیراز تاکید کرد: شیراز بهترین مکان برای برپایی موزه هنرهای معاصر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حبیب شریف، رییس بنیاد نخبگان استان فارس در نشست وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی با سرآمدان ادب و هنر و جامعه نخبگانی استان فارس گفت: مطالعه ایجاد موزه هنرهای معاصر در شیراز از ده‌ها سال قبل آغاز شد و در سال‌های اخیر نیز پیگیری‌های زیادی از سوی بنیاد نخبگان استان فارس انجام شده است.

وی افزود: شیراز می‌تواند جایگاه اصلی موزه هنرهای معاصر باشد و پیگیری‌‎های صور ت گرفته با هدف انتقال مطالعات «بنیاد آلتو» در کشور فنلاند به شیراز از طریق دکتر ظریف وزیر امورخارجه، دکتر ستاری معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور و دکتر تخت‌روانچی معاون وزیر امورخارجه انجام شده است.

شریف پیشنهاد کرد: با توجه به اینکه دانشگاه شیراز با اختصاص زمین مناسب برای تأسیس موزه هنرهای معاصر موافقت کرده، عملیات اجرای این طرح مهم هر چه سریعتر در شیراز آغاز شود.

رییس بنیاد نخبگان فارس در بخش دیگری، با اشاره به رسالت‌ و هدف بنیاد ملی نخبگان، تصریح کرد: نخبه‌شناسی، نخبه‌پروری، نخبه‌گماری و سپس الگوسازی و تکریم از نخبگان از مهمترین اهداف این بنیاد است که تمام برنامه‌ها و فعالیت‌ها نیز برای تحقق آنها طراحی و اجرا می‌شود.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری آیین تکریم از سرآمدان حوزه هنر و ادب فارس، انجام شده بود؛ اما با رحلت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و همزمانی آن با مراسم ترحیم ایشان، برپایی این آیین به چند هفته بعد موکول شد.

انتهای پیام

نظر شما