شناسهٔ خبر: 17526340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

رئیس بنیاد نخبگان فارس:

شیراز بهترین مکان برای برپایی موزۀ هنرهای معاصر است

صاحب‌خبر -

نشست وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی با جامعه نخبگانی استان فارس با حضور رئیس بنیاد نخبگان فارس برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد میل نخبگان؛ نشست وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی با جامعه نخبگانی استان فارس، با حضور رئیس بنیاد نخبگان فارس، سرآمدان ادب و هنر و جامعه نخبگانی استان برگزار شد.

در این دیدار، حبیب شریف؛ رئیس بنیاد نخبگان فارس با تشریح روند ایجاد موزه هنرهای معاصر در شیراز، گفت: مطالعه ایجاد موزۀ هنرهای معاصر در شیراز از ده‌ها سال قبل آغاز شد و در سال‌های اخیر نیز پیگیری‌های زیادی از سوی بنیاد نخبگان استان فارس انجام شده است.

وی افزود: شیراز می‌تواند جایگاه اصلی موزه هنرهای معاصر باشد و پیگیری‌‎های صور ت گرفته با هدف انتقال مطالعات «بنیاد آلتو» در کشور فنلاند به شیراز از طریق آقایان دکتر ظریف؛ وزیر امورخارجه، دکتر ستاری؛ معاون علمی‌وفناوری رئیس‌جمهوری و دکتر تخت‌روانچی؛ معاون وزیر امورخارجه انجام شده است.

در ادامه شریف پیبشنهاد کرد با توجه به اینکه دانشگاه شیراز با اختصاص زمین مناسب برای تأسیس موزه هنرهای معاصر موافقت کرده، عملیات اجرای این طرح مهم هر چه سریعتر در شیراز آغاز شود.

رئیس بنیاد نخبگان فارس در بخش دیگری، با اشاره به رسالت‌ و هدف بنیاد ملی نخبگان، تصریح کرد: نخبه‌شناسی، نخبه‌پروری، نخبه‌گماری و سپس الگوسازی و تکریم از نخبگان از مهمترین اهداف این بنیاد است که تمام برنامه‌ها و فعالیت‌ها نیز برای تحقق آنها طراحی و اجرا می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری آیین تکریم از سرآمدان حوزه هنر و ادب فارس، انجام شده بود اما با رحلت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و همزمانی آن با مراسم ترحیم ایشان، برپایی این آیین به چند هفته بعد موکول شد.

 

 

نظر شما