شناسهٔ خبر: 17489278 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

وزیر نیرو:

اقتصاد استان اردبیل متحول می شود

نصر: وزیر نیرو و نماینده معین اردبیل در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت : بهره برداری از طرح های مهم اجرایی در این استان بویژه در حوزه این وزارتخانه ، چهره اقتصادی استان اردبیل را در آینده نزدیک به شکل کامل متحول می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر از ایرنا، حمید چیت چیان چهارشنبه شب در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اردبیل ، طرح های مربوط به شبکه آبیاری و زهکشی سدهای خداآفرین ، عنبران، نمین ، انگوت گرمی ، عمارت مشگین شهر ، تازه کند پارس آباد و مرمت و بازسازی شبکه های آبیاری و زهکشی مغان ؛ مطالعه و اجرای ساماندهی رودخانه ارس و آبیاری و زهکشی سد گیوی و سد سبلان مشگین شهر و نیز آب رسانی به مشگین شهر ، اردبیل و خلخال و تاسیسات فاضلاب شهرهای مشگین شهر ، اردبیل ، نیر ، کوثر ، سرعین ، پارس آباد را ازجمله طرح های مهم وزارت نیرو در استان اردبیل در بخش آب ذکر کرد.
وی همچنین با بیان اینکه چند طرح مهم در حوزه برق در استان اردبیل بهره برداری و یا در حال اجراست گفت : این استان چندین برابر توان نیاز خود ، برق تولید می کند که مزیت چشمگیری برای منطقه می باشد.
او همچنین بخش بخار نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر را از طرح های درحال اجرا دانست و گفت : با بهره برداری از این طرح ظرفیت تولید برق استان اردبیل به چندین برابر افزایش می یابد.
وی اظهار کرد : تاکنون 14 هزار و 910 میلیارد ریال برای طرح های مرزی در استان اردبیل هزینه شده است و پنج هزار و 740 میلیارد ریال نیز امسال برای اینگونه طرحها در این استان تخصیص یافته است.
او گفت : طرح های مرزی ازجمله طرح هایی می باشند که مبالغ مربوط به اعتبارهای آنها به شکل کامل نقدی پرداخت می شوند و در حساب آنها موجود هستند.
وزیر نیرو در قسمت دیگری از سخنانش وجود مرزهای طولانی در استان اردبیل را از مزیت های مهم این استان ذکر کرد و گفت : باتوجه به وجود زیرساخت های مهم مانند فرودگاه پارس آباد باید با فرآوری ، تولید و بسته بندی با کیفیت به فکر صادرات محصولات و کالاهای تولید شده از این استان به کشورهای حوزه قفقاز و اروپا بود.
وی همچنین با بیان اینکه از محل صندوق توسعه ملی اعتبارهای خوبی برای کشور و به خصوص استان اردبیل تخصیص یافته است از بهره برداری طرح های مربوط به آب رسانی روستایی در یک هزار و 300 روستا در کشور در ایام دهه مبارک فجر امسال خبر داد که 80 مورد آن در استان اردبیل قرار دارد.
وزیر نیرو همچنین از مدیران ذیربط و نیز اعضای ستاد تسهیل اقتصاد مقاومتی استان اردبیل به خاطر تلاش و جدیت و دقت در پیگیری فعالیت های محوله تقدیر کرد.
نماینده معین استان اردبیل در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی همچنین با بیان اینکه قیمت برق واگذار شده به کشاورزان در ایران در مقایسه با کشورهای منطقه ازجمله جمهوری آذربایجان بسیار مناسب است تشریح کرد : اگر قیمت برق ارزانتر از این رقم باشد بطور قطع به غیر از هدررفت این انرژی مهم نتیجه مفید نخواهد داشت.
چیت چیان افزود : اگر قیمت فرآورده ها و محصول های کشاورزی در ایران برای انجام صادرات پایین می باشد بطور یقین علت آن به پایین بودن میزان بهره وری در تولید این محصول ها مربوط می شود که باید با اقدام های گوناگون و مفید ازجمله آموزش روستاییان و تولیدکنندگان این مشکل را برطرف کنیم.
وی ادامه داد : برای رقابت پذیری و ماندن در میدان رقابت با تولیدکنندگان دیگر کشورهای منطقه چاره ای به غیر از توجه به کیفیت در تولید کالاها و محصول های کشاورزی نیست.
وزیر نیرو در قسمت دیگری از سخنانش با اشاره به کمبود منابع اعتباری دولت گفت : دولت تدبیر و امید توانسته است این مشکل را به خوبی مدیریت کند و درحالیکه ایران نصف میزان صادرات نفت جمهوری آذربایجان را دارد در اداره اقتصادی کشور مشکل خاصی نیست.
وی بیان کرد : البته مشکل مربوط به کمبود اعتبارهای دولتی در اجرای بعضی پروژه ها تاثیر منفی داشته و سبب کندی آنها شده است اما دولت با به کارگیری تمام توان و ابتکارهای خویش اجازه نداده است در این ارتباط مشکل گسترده ای ایجاد شود.
وزیر نیرو در پایان در پاسخ به اظهارات نماینده مردم شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار مغان که از نگرانی مردم مغان از آلودگی رودخانه مرزی ارس سخن گفت اظهار کرد : اینجانب بیشترین ارتباط و مذاکره را با مقام های دولت ارمنستان داشته ام و بطور قاطع به مرزنشنیان در منطقه اطمینان می دهم که آب رودخانه ارس هیچگونه آلودگی ندارد.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست که در سالن شیخ صفی الدین اردبیلی استانداری اردبیل ترتیب یافت استاندار اردبیل ، مدیران تعدادی از ارگانهای اجرایی ، نمایندگان این استان در مجلس و چندین نفر از نمایندگان بخش خصوصی ، روستاییان و کشاورزان منطقه ضمن طرح مسایل و عملکرد حوزه خود ارایه دادند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما