شناسهٔ خبر: 17454738 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

نظری خبر داد:

جايگاه نخست آذربایجان شرقی در جذب بیمه شدگان صندوق بيمه اجتماعي روستاييان

نصر: مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان آذربایجان شرقی گفت: اين استان با 163 هزار بيمه شده اصلي در جايگاه نخست كشوري جذب بيمه شده قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، محمد نظری، در جلسه شورای اداری شهرستان هشترود با اعلام اين خبر، خاطرنشان كرد: تا اول ديماه جاري163 هزار بيمه شده اصلي در آذربايجان شرقي تحت پوشش بيمه اجتماعي كشاورزان، روستاييان و عشاير قرار گرفته اند كه اين ميزان، 45 درصد واجدين شرايط را تشكيل مي دهد.

وی، برون سپاری خدمات دولت در زمینه پوشش بیمه ای و واگذاري آن به دهیاری ها و تعاونی های تولید روستایی و عشایری در قالب كارگزاري را از ویژگی های مهم این صندوق برشمرد و بر ضرورت ساماندهی وضعیت کارگزاران فعلی تاكيد كرد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان، از نام نویسی اختیاری 4880 خانوار مشمول شهرستان هشترود توسط 7 دهیاری منطقه خبر داد و افزود: از آغاز بکار دولت تدبیر و امید، شمار بيمه شدگان صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان و روستاييان در شهرستان هشترود با رشد 32 درصدی مواجه شده است.

نظری در خاتمه سخنانش به امکان عضویت ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت در صندوق بیمه اجتماعی اشاره كرد و اظهار داشت: کلیه افراد فاقد بیمه اجتماعی ساکن در شهرهای هشترود، نظرکهریزی و روستاهاي منطقه مي توانند با هدف بهره مندی از مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت در نزدیکترین کارگزاری محل سکونت خود ثبت نام كنند.

فرماندار شهرستان هشترود نیز در اين جلسه از اقدامات دولت یازدهم در فراهم آوردن شرایط مطلوب پوشش بیمه ای اقشار تلاشگر روستایی و عشایری قدرداني كرد.

 حسن مستفيد، همچنين بر ضرورت تعامل بیشتر مسئولین صندوق و شهرستان بویژه بخشداران و دهیاری های هشترود در راستاي اطلاع رسانی مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستايیان و عشایر تاكيد و خواستار ارتقای جایگاه شهرستان در این خصوص شد.

انتهای پیام/

نظر شما