شناسهٔ خبر: 17447654 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان خبر داد؛

جایگاه نخست آذربایجان‌شرقی در جذب بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان/ 55 درصد واجدین شرایط هنوز بیمه نشده‌اند

نظری گفت: استان آذربایجان‌شرقی با 163 هزار بیمه شده اصلی در جایگاه نخست کشوری جذب بیمه شده قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، محمد نظری، در جلسه شورای اداری شهرستان هشترود اظهار داشت: تا اول دیماه جاری 163 هزار بیمه شده اصلی در آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گرفته اند که این میزان، 45 درصد واجدین شرایط را تشکیل می دهد.

وی، برون سپاری خدمات دولت در زمینه پوشش بیمه ای و واگذاری آن به دهیاری ها و تعاونی های تولید روستایی و عشایری در قالب کارگزاری را از ویژگی های مهم این صندوق برشمرد و بر ضرورت ساماندهی وضعیت کارگزاران فعلی تاکید کرد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان، از نام نویسی اختیاری 4880 خانوار مشمول شهرستان هشترود توسط 7 دهیاری منطقه خبر داد و افزود: از آغاز بکار دولت تدبیر و امید، شمار بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان در شهرستان هشترود با رشد 32 درصدی مواجه شده است.

نظری در خاتمه سخنانش به امکان عضویت ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت در صندوق بیمه اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: کلیه افراد فاقد بیمه اجتماعی ساکن در شهرهای هشترود، نظرکهریزی و روستاهای منطقه می توانند با هدف بهره مندی از مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت در نزدیکترین کارگزاری محل سکونت خود ثبت نام کنند.

فرماندار شهرستان هشترود نیز در این جلسه از اقدامات دولت یازدهم در فراهم آوردن شرایط مطلوب پوشش بیمه ای اقشار تلاشگر روستایی و عشایری قدردانی کرد.

حسن مستفید، همچنین بر ضرورت تعامل بیشتر مسئولین صندوق و شهرستان بویژه بخشداران و دهیاری های هشترود در راستای اطلاع رسانی مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تاکید و خواستار ارتقای جایگاه شهرستان در این خصوص شد.

نظر شما