شناسهٔ خبر: 17386205 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه اهل سنت گنبد: وفاداری آیت الله هاشمی رفسنجانی به امام و رهبری آموزنده است

گرگان - ایرنا - امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: وفاداری آیت الله هاشمی رفسنجانی به امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری برای عصر ما آموزنده و قابل احترام است و مردم هیچگاه خدمات صادقانه رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را از یاد نخواهند برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا حاج آخوند عبدالباسط نوری زاد روز پنجشنبه در آئین بزرگداشت ارتحال عالم مجاهد و همراه دیرین رهبر معظم انقلاب، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در مصلی گرگان افزود: هاشمی یکی از شخصیت های دلسوز انقلاب بود و نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه (مقام معظم رهبری) خط قرمز ایشان بود که این دو اصل را با هیچ چیزی معامله نکرد.
وی اظهار داشت: آیت الله هاشمی همواره همراه امام راحل و مقام معظم رهبری بود و از مهمترین خدمات ایشان مدیریت دوران جنگ تحمیلی است.
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین مقام معظم رهبری بود و با داشتن مسئولیت های سیاسی رابطه خود را هیچگاه با حوزه ‌های علمیه، روحانیون و مردم قطع نکرد.
آخوند نوری زاد؛ قاطعیت و شجاعت را از ویژگی های آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان کرد و گفت: ایشان در مقابل دشمنان سرسخت و در مقابل دوستان رافت داشت و همواره سعی می کرد تا مشکلات را به صورت مسالمت آمیز برطرف کند و در تمامی امور اعتدال و میانه روی را رعایت می کرد.
وی با یادآوری اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره به وحدت و اتحاد امت اسلامی تاکید داشت، افزود: ارتحال آیت الله هاشمی یک ضایعه بزرگ و مصیبتی سنگین در جامعه بود.
وی با اشاره به اینکه درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان فردی که تمام عمر خود را در خدمت اسلام و انقلاب اسلامی ایران بود برای همه دوستان و مومنان حادثه تلخ و دل آزاری بود، یادآور شد: ایشان یکی از استوانه های انقلاب بود و جای او در بین امت اسلام خالی است.
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس اضافه کرد: دشمنان سعی دارند که بین مردم و حاکمیت اختلاف ایجاد کنند، اما همچون همیشه با تدبیر مقام معظم رهبری و اطاعت پذیری مردم از ولایت فقیه ،تمام نقشه های دشمنان نقش برآب می‌ شود.
به گزارش ایرنا در این مراسم که از سوی استاندار و نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان برگزار شد، اقشار مختلف مردم شیعه و سنی استان گلستان، روحانیان، مدیران و کارکنان دستگاه ها، فرماندهان و پرسنل نظامی و انتظامی حضور داشتند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی، اندیشمند و متفکر برجسته جهان اسلام و انقلابی خستگی ناپذیر اوایل هفته جاری در سن 82 سالگی و بر اثر ایست قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران دارفانی را وداع گفت و ایران اسلامی را در سوگی ناگهانی فرو برد.
اهمیت این موضوع موجب شد تا علاوه بر داخل کشور، شمار بسیاری از سران و مقامات کشورهای منطقه با ابراز تاسف شدید از این ضایعه، بر عظمت شخصیت و جایگاه ویژه این اندیشمند و سیاستمدار برجسته ایرانی در تاریخ معاصر ایران و جهان تاکید کنند.
آئین تشییع پیکر پاک رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز سه شنبه هفته جاری با حضور گسترده مردم در تهران برگزار شد.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار : پری سالارنیا

انتهای پیام /*

نظر شما