شناسهٔ خبر: 17385113 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش:

تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن رسالت وزارت آموزش و پرورش است

R41348/P1384/S6,56/CT12

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش تربیت ۱۰ میلیون حافظ را مهم‌ترین رسالت وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: سند اجرایی طرح جامع تقویت و توسعه فرهنگ نماز در آموزش و پرورش تدوین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمدرضا مسیب‌زاده در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در راستای اجرای طرح مبین قریب 2 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی تربیت 10 میلیون حافظ را مهم‌ترین رسالت وزارت آموزش و پرورش دانست و افزود: سند اجرایی طرح جامع تقویت و توسعه فرهنگ نماز در آموزش و پرورش تدوین شده است که نخستین گام آن اجرای طرح مبین در مدارس کشور است.

مدیرکل  قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش  با اشاره به اجرای 12 دوره از طرح مبین در 9 استان کشور تصریح کرد: تاکنون بیش از 8 هزار نفر از مجریان و مدیران طرح مبین در مدارس کشور آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

مسیب‌زاده سه اصل محوریت مدرسه، فراگیری فعالیت‌ها و مشارکت‌پذیری را مهمترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش دانست و یادآور شد: امسال بیش از یک میلیون و 800 هزار جلد کتاب با  63 عنوان، در حوزه‌های قرآن و معارف قرآنی در بین دانش آموزان کشور توزیع شده است.

وی از توزیع 17 عنوان کتاب در 2 دوره ابتدایی در طرح امام‌شناسی بین دانش‌آموزان این مقطع خبر داد و افزود: در حال حاضر طرح امام‌شناسی تحت عنوان مصباح الهدی در مدارس کشور در حال اجرا می‌باشد که دبیرخانه کشوری امام سجاد(ع) در خراسان جنوبی مستقر است.

مدیرکل  قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: آیت الله رفسنجانی قبل از اینکه یک چهره سیاسی باشند چهره‌ای قرآنی بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: بیش از یک هزار و 700 نماز جماعت در مدارس استان به امامت ائمه جماعات روحانی و فرهنگی استان اقامه می‌شود.

عباس لامعی 17 سال قهر طبیعت و خشکسالی را مهم‌ترین چالش آموزش و پرورش استان دانست و گفت: آموزش و پرورش در خراسان جنوبی دارای ریشه تاریخی است و مفاخر زیادی همچون مرحوم دکتر گنجی پدر علم جغرافیا، دکتر معتمدنژاد پدر علم ارتباطات، دکتر شکوهی پدر علم تعلیم و تربیت و پرورفسور بلالی پدر علم سم شناسی را در دامان خود پرورش داده است.

وی برخورداری استان از دانش‌آموزان مستعد و معلمان مومن، متعهد و پرتلاش را دو عامل قوت آموزش و پرورش در این خطه از ایران اسلامی برشمرد و اضافه کرد: مهم‌ترین دغدغه اولیای دانش‌آموزان استان علیرغم مشکلات عدیده اقتصادی  تحصیل و تهذیب فرزندانشان است.

انتهای پیام/

نظر شما