شناسهٔ خبر: 17383722 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش:

۶۵ هزار نماز جماعت در مدارس کشور برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حضور معلمین و مدیران مدارس در نماز جماعت مدارس، بالاترین تبلیغ برای اقامه نماز اول وقت است، گفت: ۶۵ هزار نماز جماعت در مدارس کشور برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمدرضا مسیب‌زاده امروز (23 دی) در گردهمایی مجریان و مدیران طرح مبین «مدیریت و برنامه ریزی یاوران نماز» مدارس خراسان جنوبی اظهار داشت: فعالیت در سه حوزه قرآن، عترت و نماز توفیق باارزشی است که به ما عنایت شده است.

 

وی با بیان وزارت آموزش و پرورش 3 اصل اساسی را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: این سه اصل شامل محوریت قرار دادن مدارس، اصل فراگیری در عین اثربخشی و توسعه مشارکت و مشارکت پذیری است.


مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با توجه به اینکه آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند در تربیت دانش آموزان موفق باشد، تصریح کرد: بایستی همه مسئولین مرتبط با آموزش و پرورش در این راستا کمک کنند.

 

مسیب زاده با اشاره به اینکه استفاده از دانش آموزان و یاوران نماز یک اصل فراگیری در عین اثربخشی در مدارس است، افزود: این طرح از سال گذشته آغاز شده است و در سال گذشته حدود 8 هزار نفر از مدیران مدارس را در 12 دوره آموزش دادیم.

 

وی به اجرای طرح توسعه مشارکت و مشارکت پذیری با کمک ستاد اقامه نماز اشاره کرد و ادامه داد: برای وزارت آموزش و پرورش اجرای این طرح بسیار ویژه است و حجت الاسلام قرائتی در 11 دوره آموزشی طرح یاوران نماز در سال گذشته شرکت کردند.

 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه حضور معلمین و مدیران مدارس در اقامه نماز بالاترین تبلیغ است، گفت: در سال گذشته و امسال وزارت آموزش و پرورش به عنوان برترین دستگاه اجرایی در امر اقامه نماز شناخته شده است.

 

مسیب زاده با توجه به اینکه 65هزار نماز جماعت در مدارس کشور برگزار می شود، تصریح کرد: در کشور نزدیک 10هزار مدرسه زیر 10 نفر و 125 مدرسه یک نفره وجود دارد و نمی خواهیم حتی یک دانش آموز از نعمت تعلیم محروم شود.

 

وی با بیان اینکه طرح‌های مختلفی در حوزه نماز برگزار کرده ایم، افزود: یکی از این طرح‌ها برگزاری جشن تکلیف برای دانش آموزان است که امسال برای 2 هزار نفر از دانش آموزان پسر جشن تکلیف با حضور مقام معظم رهبری برگزار شد و یک برنامه ارزشی بود.

 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فعالیت‌هایی در حوزه قرآن و نماز انجام شده است، گفت: بحث محوری در حوزه قرآن، حفظ موضوعی قرآن کریم است و در این راستا کتاب‌های ویژه ای برای دانش آموزان تهیه شده است تا دانش آموزان بتوانند در آیات قرآن کریم تدبر کنند.

 

مسیب زاده به فعالیت‌های انجام شده در حوزه عترت اشاره کرد و افزود: در آموزش و پرورش اجرای طرح مصباح الهدی با امام شناسی را داریم و ۱۷ جلد کتاب در خصوص مصباح الهدی یا امام شناسی برای دانش آموزان تهیه

شده است.

نظر شما