شناسهٔ خبر: 17385052 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

یازدهمین دفتر ارتباط با استاندارد در کردستان افتتاح شد

خبرگزاری شبستان: یازدهمین دفتر ارتباط با استاندارد امروز پنج شنبه(۲۳ دی) در شورای اسلامی استان کردستان راه اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، منصور لهونیان، مدیرکل استاندارد کردستان امروز(23 دی) در نشستی که به منظور انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین این اداره کل و شورای اسلامی استان و هم چنین راه اندازی یازدهمین دفتر ارتباط با استاندارد استان برگزار شد،گفت: یکی از مصوبات شورای سیاست گذاری تدوین و تبیین استانداردها در استان ایجاد دفاتر ارتباط با استاندارد درنهادها، سازمان ها، مراکز پژوهشی و دانشگاهی است.

 

وی عنوان کرد: این دفاتر به منظور ایجاد هم افزایی بیشتر، استفاده از توانایی های علمی و پژوهشی، ترویج و تدوین استاندارد راه اندازی می شود.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از موارد مندرج در تفاهم نامه همکاری اداره کل استاندارد با سایر دستگاه ها و نهادهای مختلف تدوین استاندارد است، بیان کرد: در راستای انعقاد تفاهم نامه و ایجاد دفتر ارتباط با استاندارد در اداره کل میراث فرهنگی، این اداره کل درخواست تدوین استاندارد کرده است.

 

وی عنوان کرد: امروز شاهد راه اندازی یازدهمین دفتر ارتباط با استاندارد دراستان هستیم و از این لحاظ در کشور پیشرو بوده و در میان سایر استان های کشور در جایگاه نخست قرار داریم.

 

مدیرکل استاندارد کردستان با اشاره به اینکه وظایف متعددی بر عهده این اداره کل است، ادامه داد: بخشی از وظایف توسط پرسنل، بخشی هم توسط آزمایشگاه های همکار و نمایندگی های سطح استان به ویژه در مناطق مرزی انجام می شود.

 

لهونیان بیان کرد: قطعا به تنهایی از عهده انجام وظایف  گسترده و متنوع اداره کل استاندارد برنمی آیم لذا به سمت استفاده از ظرفیت مابقی نهادها و انجمن ها حرکت کرده ایم.

 

وی با اشاره به اینکه برخی از وظایف ما با خدماتی که شهرداری ها به مردم ارائه می دهند، ارتباط دارد، گفت: به غیر از شهرداری سنندج و تا حدودی هم سقز در سایر شهرهای استان بدون تاییدیه استاندارد آسانسور پایان کار ساختمان ها صادر می شود.

 

وی ادامه داد: شهرداری های کل استان باید قبل از صدور پایان کار مالکان ساختمان ها را ملزم به دریافت تاییدیه استاندارد آسانسور کنند تا اینگونه مانع از نصب آسانسورهای غیراستاندارد شویم.

 

مدیرکل استاندارد کردستان بابیان اینکه در استان شهربازی مناسبی وجود ندارد، گفت: چند شهربازی هم که وجود داشت چون از استاندارد لازم برخوردارنبودند، پلمپ شدند.

 

لهونیان بیان کرد: متاسفانه شاهد ایجاد قارچ گونه ی شهربازی های سرپوشیده در سطح استان هستیم که هیچ کدام از آنها از متراژ صحیح، مکان مناسب و وسایل و تجهیزات استاندارد و ایمن، تهویه مطلوب و غیره برخوردار نیستند.

 

وی عنوان کرد: مجوز این شهربازی ها باید زمانی صادر شود که شرایط استاندارد لازم را داشته باشند و این مهم از سوی اداره کل استاندارد استان تایید شده باشد.

 

وی اظهارداشت: از دیگر مشکلات موجود در استان وجود تجهیزات و وسایل بازی غیر استاندارد در مهدهای کودک و هم چنین بوستان ها و پارک های سطح شهر و روستا است.

 

نظر شما