شناسهٔ خبر: 17383386 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یکی از رهبران مجلس اعلای عراق؛

نصیحت های آیت الله رفسنجانی در شرایط سخت عراق راهگشا بود

بغداد – ایرنا - عادل عبدالمهدی یکی از رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به دیدارهای فراوان خود با آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: نصایح وی در شرایط سخت و بغرنج عراق برای ما راهگشا بود.

صاحب‌خبر -

عادل عبدالمهدی وزیر نفت سابق عراق، روز چهارشنبه در حاشیه مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سفارت ایران در بغداد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از آن مرحوم به عنوان یک الگو و نمونه سرشار از جانفشانی برای نه تنها ملت ایران بلکه عراق، جهان اسلام و تمامی مردم جهان نام برد.
وی بر نقش بسیار ارزنده رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در شکل گیری انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: آن فقید با توطئه های خارجی همواره مقابله می کرد و ساختار درونی نظام را به همراه رهبر معظم انقلاب پی ریزی کرد و به همین دلیل از دست دادن آیت الله رفسنجانی در چنین شرایطی برای همه ما یک خسارت، ضرر و زیان محسوب می شود.
عبدالمهدی نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی را نه تنها برای دو ملت ایران و عراق بلکه برای تمام ملت های جهان نقش بسیار سازنده ای توصیف کرد.
وی افزود: آن مرحوم همواره با ادبیات گفتمان آشنا بود و حلقه اتصال میان دیدگاه های گوناگون به شمار می رفت. ما هر بار که به ایران می آمدیم، افتخار دیدار با وی را داشتیم و به نصایح او در خصوص مشکلات منطقه و عراق گوش فرا می دادیم . او به همه ما کمک می کرد تا مشکلات بسیاری را پشت سر بگذاریم.
شبد *4*1487*1770*9122* خبرنگار : قاسم غضبانپور* انتشار دهنده: مهدی نعمتی

انتهای پیام /*

نظر شما