شناسهٔ خبر: 17382537 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

در مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مشهد

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی:آیت الله هاشمی مفسر بزرگ قرآن و خداباور حقیقی و کم نظیر بود

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بعد مبارزاتی آیت الله هاشمی رفسنجانی با قرآن آغاز و عمر شریفشان با قرآن ختم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، حجت‌الاسلام علی عسکری در مراسم گرامیداشت یار دیرین امام و رهبری و بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: الگوی آیت الله هاشمی رفسنجانی پیامبر(ص)، امامان معصوم(ع) و امام خمینی(ره) بود ازاین رو زندگی وی از نظر فقاهتی، معرفت شناسی، خداباوری، قرآن پژوهی و مجاهدت در راه احیای دین خدا، می‌تواند برای همه ما سرمشق باشد.

وی در باره با بحث اصول گرایی و خداباوری با استناد به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: «راه درست اصول گرایی اصلاح طلبانه است»، افزود: آیت الله هاشمی یک خداباور حقیقی و کم نظیر بودند که به تعبیر خودشان فقط از طریق آیات قرآن و و ارتباط معنوی با خداوند رنج شکنجه‌های طاقت فرسای ساواک را تحمل می‌کردند.

عسکری: آیت الله هاشمی رفسنجانی معتقد بود که بخش عظیم از آیات قرآن مربوط به روز قیامت است و به این دلیل تاکید می‌کرد، چنانچه انسان ملتزم به این آیات شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد

عسکری با تاکید بر اینکه آیت الله هاشمی مفسر بزرگ قرآن بود، تصریح کرد: ایشان در زیر شکنجه‌های طاقت فرسای ساواک تعبیرش این بود که «من تمامی اراده باطنی، نیروی خدادادی و جانم را معطوف به قرآن می‌کردم و از آن کمک می‌‎طلبیدم.»

وی بابیان اینکه آیت الله رفسنجانی چهره قرآن پژوه ارزشمندی بود که مفاهیم قرآنی را با واژگان متنوع قرآنی تفسیر می‌کرد، اظهار کرد: آثار نفیس قرآنی او در جشنواره شیخ طبرسی پرده برداری شد و اکنون در دسترس همگان است. ایشان با این آثار قرآنی کار را برای پژوهشگران و دانشگاهیان ساده و آسان کرد.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی؛ فقاهت و فصاحت، سیاست ورزی ماهرانه، روحیه تشکیلاتی و آینده نگری را از ویژگی‌های دیگر آیت الله هاشمی رفسنجانی برشمرد و گفت: ایشان عاشق خدا بود و جانش را در کف اخلاص قرار داده و تا پای مرگ و شهادت برای یاری و دین خدا پیش می‌رفت.

عسکری عنوان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی معتقد بود بخش عظیم از آیات قرآن مربوط به روز قیامت است و به این دلیل تاکید می‌کرد، چنانچه انسان ملتزم به این آیات شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی در باره با بعد مبارزاتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: بعد مبارزاتی ایشان با قرآن شروع و عمر شریفشان نیز با قرآن ختم شد.

این مسئول بابیان خاطراتی از آیت الله هاشمی رفسنجانی به نقش ایشان در مبازرات قبل انقلاب اشاره کرد و افزود: ایشان در مبازرات قبل انقلاب همراه دیگر مبارزان انقلابی مانند مقام معظم رهبری و مرحوم آیت الله واعظ طبسی نقش محوری داشتند و این مبارزات را به صورت زنجیره‌ای حول محور تفکر دینی و مبارزاتی پیش می‌بردند.

عسکری با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی روزهای آوارگی خود در مبارزات قبل انقلاب را در مشهد و مناطق خراسان سپری می‌کرد، اظهار کرد: دوستی آیت الله هاشمی با رهبری و مرحوم آیت الله واعظ طبسی از نوع اخوت ایمانی بود و همین عامل باعث پایداری دوستی آنان بود.

دوستی آیت الله هاشمی با رهبری و مرحوم آیت الله واعظ طبسی از نوع اخوت ایمانی بود و همین عامل باعث پایداری دوستی آنان بود

وی تاکید کرد: ارتباط و برخورد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با مردم نیز از نوع همین اخوت ایمانی بود.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد، آیت الله هاشمی رفسنجانی را یک انسان دنیا دیده، عاشق، روان‌شناس و آشنا به زمان و مکان دانست و افزود: وی کسی نبود که به خاطر مقام و قدرت به قدرت چسبیده باشد، بلکه ایشان سخنان خود را مبتنی بر شرایط بیان می‌کردند.

وی با بیان اینکه حزب جمهوری به دستور امام راحل راه اندازی شد، ادامه داد: بیش از ۱۰ نفر از اعضای شورای مرکزی شهید شدند و حتی دبیر کل اول و دوم این شورا به شهادت رسیدند و حتی دبیر کل سوم که مقام معظم رهبری بودند مورد ترور واقع شدند.

عسکری افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی در این شرایط تشکیلاتی را راه‌اندازی کردند که مردم را سامان دهند و به نوعی حزب جمهوری سپر بلای امام و ولایت باشد.

این مراسم به همت دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد خراسان رضوی و شبکه جامع دانشگاه های استان خراسان رضوی در مسجد جامع حضرت مهدی (عج) مجموعه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس برگزار شد.

مراسم گرامیداشت یار دیرین امام و رهبری و بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی با حضور استاندار خراسان رضوی، معاون سیاسی وزارت کشور، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و جمعی از روسای دانشگاه‌های استان خراسان رضوی، مسئولان استانی و جمع کثیری از اساتید، کارکنان و دانشجویان واحد مشهد همراه بود.

نظر شما