شناسهٔ خبر: 17369815 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

آیت الله هاشمی رفسنجانی در اطاعت از رهبری هیچ‌گاه تردید نکرد

خرم‌آباد- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی هیچ‌گاه در اطاعت از رهبری تردید به خود راه نمی‌دادند، به تشریح کارنامه فعالیت‌های مؤثر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در حوزه کمالیه خرم آباد گفت: این عالم بزرگوار یار دیرین امام(ره) و یار ۵۹ ساله مقام معظم رهبری بود.

وی با اشاره به فعالیت های آیت الله هاشمی رفسنجانی در حوزه های مختلف اجتهاد، سازندگی، هشت سال دفاع مقدس، قانون گذاری، مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، دانشگاه ها و ... عنوان کرد: آیت الله هاشمی مسائل مختلف در جامعه را درست تجزیه و تحلیل می کرد.

آیت الله هاشمی با سعادت، عزت و احترام زندگی می کردند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه آیت الله هاشمی برای آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تدابیر حکیمانه ای اتخاذ می کرد، گفت: این تدابیر با هدایت های مقام معظم رهبری اتخاذ می شد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه علمایی مانند هاشمی رفسنجانی برای انقلاب و ایران سرمایه ملی هستند، افزود: این علما در اتحاد ملی، انسجام ملی و اقتدار ملی نقشی موثر داشتند.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه مسیر و حرکت انقلاب اسلامی ایران باید با همین عظمت ادامه پیدا کند، اظهار داشت: باید با توکل بر خداوند، صلابت، اتحاد و با قدرت این راه ادامه یابد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی همواره درس های بزرگی به ما آموخته اند، تصریح کرد: آیت الله هاشمی با سعادت، عزت و احترام زندگی می کردند به طوری که ایشان در سیاه چاله های رژیم طاغوت نیز با عزت زندگی کردند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به سخن امام(ره) در رابطه با آیت الله هاشمی گفت: ایشان فرمودند که هاشمی زنده است چون نهضت و انقلاب ایران زنده است.

تاسیس دانشگاه آزاد اقدام اثرگذار آیت الله هاشمی

وی با تاکید بر اینکه آیت الله هاشمی از شخصیت هایی بودند که جلوتر از زمان خود بودند، ادامه داد: یکی از اقدامات تاثیر گذار که از سوی آیت الله هاشمی در کشور صورت گرفت تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی بود.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به فارغ التحصیل شدن بیش از ۵ میلیون دانشجو از دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: این تعداد دانشجو بدون استفاده از اعتبارات و بودجه عمومی دولت تحصیل کردند و این امر اقدام بزرگی از سوی آیت الله هاشمی بود.

وی با تاکید بر اینکه آیت الله هاشمی فقیهی بزرگ، زمان شناس، سیاست شناس، هوشیار و آگاه بود، افزود: فقهایی مانند آیت الله هاشمی، مطهری، بهشتی، اردبیلی، و ... منجر به احیای مکتب اسلام و اهل بیت در ایران، غرب، آسیا و خاورمیانه شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ما باید قدرشناس این علما که در مبارزه با استکبار جهانی، صهیونیست، طاغوت زمان راه را گم نکردند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند باشیم، گفت: این علما موتور حرکت انقلاب اسلامی بودند.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه نباید بگذاریم برخی به خود اجازه بدهند که هر تهمت ناروایی را به علمای ما نسبت بدهند، بیان داشت: این افراد سرمایه های ملی و ۷۰ ساله نظام هستند.

دشمنان می خواهند رابطه مردم با علما سست شود

وی با تاکید بر اینکه سالها باید بگذرد که ما چنین علمایی داشته باشیم، تصریح کرد: باید این انقلاب تا زمان ظهور عصر با قدرت حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت حفظ اتحاد و انسجام در کشور و اطاعت از رهبری اظهار داشت: دشمنان می خواهند که رابطه ما با علما سست شود اما آمریکا و سرسپردگان آن این خواب را با خود به گور می برند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی الگو و اسوه خوبی برای جوانان، طلبه ها، دانش آموزان و ... بودند، تصریح کرد: ما همواره به اینگونه علما و فقهای بزرگ و زمان شناس نیاز داریم.

وی با تاکید بر اینکه مسیر با عظمت اهل بیت همواره جاودانه است، ادامه داد: آیت الله هاشمی از علمای تیزبین و آگاه انقلاب بود و از سیاستمداران همیشه بالاتر بودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فعالیت های آیت الله هاشمی در سنگرهای جهاد، اجتهاد و ... اظهار داشت: ایشان سال ها زندان ساواک را تحمل کردند و یار و یاور امام و رهبری بودند.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه آیت الله هاشمی هیچ گاه در اطاعت از رهبری تردیدی به خود راه نمی دانند، تصریح کرد: اطاعت از رهبری را وظیفه خود می دانستند و رابطه بین ایشان و رهبری رابطه مرید و مراد و رهبر و رهرو بود.

نظر شما