شناسهٔ خبر: 17344358 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۵:

کمیسیون مشترک برجام فردا در وین برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: کمیسیون مشترک برجام فردا سه شنبه در وین با حضور معاونان وزرای خارجه ایران و گروه ۱+۵ در وین برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، پس از تصویب تمدید قانون ۱۰ ساله تحریم های آمریکا علیه ایران در کنگره و سنای این کشور جمهوری اسلامی ایران این مساله را نقض برجام خواند و طبق نامه ظریف به موگرینی خواسته شد تا در جلسه کمیسیون مشترک برجام به این موضوع رسیدگی شود.

 

بنابراین گزارش، ششمین نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و گروه 1+5 و در سطح معاونان و مدیران سیاسی فردا (سه‌شنبه) ساعت 12 ظهر به وقت محلی (14:30 به وقت تهران) در هتل کوبورگ شهر وین برگزار می‌شود.

 

این نشست به ریاست هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی برگزار خواهد شد.

 

قرار است پیش از جلسه کمیسیون مشترک، جلسه گروه کاری تحریم‌ها در سطح کارشناسان تشکیل و گزارش آن به کمیسیون ارائه شود.

 

امشب سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در این نشست راهی وین می شود. او در گفت و گو با ایرنا راجع به نشست فردا در وین گفت: طبق برجام اول باید نشست دوجانبه انجام شود و کشوری که مدعی است برجام نقض شده با کشوری که برجام را نقض کرده گفت و گوی دوجانبه داشته باشند. اگر موضوع حل نشد به کمیته کاری می روند و اگر موضوع در کمیته کاری هم حل نشد، به کمیسیون مشترک مراجعه می کنند.

نظر شما