شناسهٔ خبر: 17272406 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

تقي پور تاکيد کرد:

امضاي ديجيتال کپي نمي‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه امضای دیجتال قابل کپی کردن نیست، گفت: بحث احراز هویت و نامه‌نگاری امن در فضای سایبر با امضای دیجیتال رونق می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر، رضا تفی‌پور امروز یکشنبه در مراسم افتتاح دفتر ثبت گواهی امضای الکترونیکی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از صدور گواهی دیجیتال برای 20 هزار نهاد زیر نظر این وزارتخانه خبر داد و گفت: اپراتورها، موسسات و دفاتر خدمات ارتباطی که از مجموعه وزارت ارتباطات مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند، گواهی دیجیتال خود را از دفتر ایجاد شده در این زمینه دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه از این طریق امکان احراز هویت در فضای مجازی فراهم خواهد شد و بر همین اساس، امکان انتقال تجارت از دنیای حقیقی به دنیای مجازی فراهم می شود، گفت: افتتاح این دفتر در راستای توسعه خدمات الکترونیکی صورت گرفته است.

تقی‌پور گفت: بر اساس ماده 48 برنامه پنجم توسعه، دولت مکلف شده زیرساخت های لازم در مورد توسعه امضای دیجیتال و اعتبار بخشی به شخصیت های حقوقی و حقیقی که در این حوزه فعالیت می کنند را تأمین کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از مشکلات موجود در دنیای مجازی را بحث اعتبار بخشی و احراز هویت افراد در این فضا دانست و اضافه کرد: خوشبختانه با توجه ویژه وزارت بازرگانی به این موضوع، سومین مرکز صدور گواهی دیجیتال به بهره برداری رسیده است.

وی یکپارچگی و دسترسی به اطلاعات و برقراری ارتباطات سازمانی و ارتباطات افراد و کاربران به صورت یکپارچه را از جمله مباحث مهم در این طرح برشمرد و گفت: احراز هویت برای کسانی که در این شبکه وارد می شوند، نامه‌نگاری و مکاتبه امن و ایجاد امضای الکترونیکی برای اسناد از مهمترین ویژگی های دفتر صدور گواهی دیجیتال است.

تقی پور از شناسایی IP آدرس ها به عنوان یکی از اقدامات در دست اجرای این وزارتخانه نام برد و گفت: یکی از دغدغه های اصلی دنیای اینترنت عدم شناسایی آدرس های اینترنتی است که فضای ناامنی را برای کاربران به همراه آورده است براین اساس شناسایی IP آدرس ها با هدف احراز هویت آدرس های اینترنتی در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفته است.

نظر شما