شناسهٔ خبر: 17127495 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماسه نهم دی الگوی مواجهه با چالش های انقلاب است

تهران - ایرنا - رئیس ستاد بزرگداشت نهم دی گفت: حماسه مردم ایران در 9 دی الگویی برای مواجهه با چالش های انقلاب و نظام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی محمد نائینی روز سه شنبه در نشست خبری برنامه های نهم دی با اشاره به عوامل شکل گیری حماسه مردم ایران در نهم دی سال 88 گفت: به رغم گذشت هفت سال از آن دوران، با توجه به تداوم و تشدید توطئه‌های دشمنان بیرونی نظام اسلامی و سرپل‌های داخلی آنها، این حماسه می‌تواند به عنوان الگویی مؤثر برای مواجهه با تهدیدات و چالش‌های پیش رو مورد بهره‌گیری قرار گیرد.
وی در ابتدا گفت: انتخابات 22 خرداد سال 92 نشان داد جمهوری اسلامی ایران در اوج ثبات، اقتدار و رقابت سیاسی است ولی مقدمات انتخابات 88 و فضای تبلیغات انتخاباتی، نشان از یک برنامه‌ریزی برای فتنه پیچیده بود.
نائینی افزود: در شرایطی که هیچ خطری کشور را تهدید نمی‌کرد و موقعیت نظام استثنایی و ممتاز بود، دروغ، افترا و تهمت در کشور، علیه نظام به راه انداختند. از ابتدای تبلیغات انتخاباتی موج تقلب در انتخابات با بهره‌گیری از تکنیک‌های عملیات روانی، نهادینه شد.

** نهم دی تجلی روح وحدت و انقلاب
وی گفت: حضرت آیت الله خامنه ای از این روز به «یکی از قله های فراموش نشدنی»، «حرکت برخاسته از بصیرت»، «شناختن موقعیت و حضور در لحظه های مورد نیاز»، «حرکتی در فضای غبارآلود» و «حرکتی متکی بر ایمان و اراده الهی» یا کردند.
نائینی افزود: نهم دی ماه اوج شکوه انقلاب ملت ایران و نشان‌دهنده بیداری وصف‌ناپذیر و آگاهی، هوشمندی، خردورزی و عمل به موقع و قاطع و تمام‌کننده ملت ایران بود و در یک جمله تجلی روح وحدت و انقلاب و روح عاشورا در کالبد ملت مسلمان ایران بود.
وی همچنین گفت: فتنه بزرگ 88 فتنه‌ای بود که براساس راهبردها، سیاست‌ها و سناریوهای قدرت‌های استکباری و با جهالت و قدرت‌طلبی افراد و شخصیت‌هایی که از انقلاب اعتبار گرفته بودند ، شکل گرفت.
این مقام مسئول افزود: متاسفانه این فتنه بر اثر قدرت‌طلبی سیاسی عده‌ای همراه با مزدوران و ضد انقلاب داخلی و جریاناتی که همیشه در کمین انقلاب بودند تا یخ‌هایشان ذوب شود و فرصت‌های موثری را در اختیار دشمنان خارجی قرار دهند، ایجاد شد اما ملت مسلمان ایران در آن حرکت طوفانی یاس و ناامیدی را به جبهه دشمنان اسلام سوق دادند و دوباره نفس‌های انقلاب در روح و جان جامعه ما دمیده شد.

** ویژگی های فتنه 88
رئیس ستاد بزرگداشت نهم دی با برشمردن ویژگی های انتخابات ریاست جمهوری در سال 88 به ویژگی های فتنه 88 اشاره کرد و گفت: اولین شاخص این فتنه، شکل گیری همکاری محافل داخلی و خارجی بود و همبستگی بین جریان قدرت‌طلب و هنجارشکن با نظام سلطه یکی از مؤلفه‌های شکل‌گیری فتنه 88 محسوب می‌شود.
وی افزود: دشمن با شکست خوردن در شیوه های مختلف به دنبال براندازی با شیوه‌های نرم بود و جریان قدرت‌طلب و هنجارشکن داخلی دقیقاً با بهره گیری از مدل انقلاب های رنگی، در مسیر اجرای نقشه نظام سلطه قرار گرفت.
نائینی افزود: اردوکشی خیابانی و رویارویی با نظام جمهوری اسلامی ایران یکی دیگر از شاخص های فتنه 88 بود که معمولا در همه انقلاب های رنگی وجود داشته است. فتنه‌گران با اردوکشی خیابانی دست به آشوب و تخریب زدند و رسانه های غربی تصویری از ایران بی ثبات را به دنیا منتقل کردند.
وی از هنجارشکنی و عبور از قانون و ایستادگی برابر حاکمیت به عنوان شاخص دیگر‌ فتنه 88 یاد کرد و گفت:‌ جریان فتنه از این طریق خسارت های سنگین سیاسی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی در ابعاد داخلی و خارجی به نظام تحمیل کرد.
وی افزود: همه حوادث نشان از یک طرح و اقدام مشترک علیه نظام است. در واقع دشمن در فتنه 88 با همه دارایی و سرمایه به میدان آمد. چرا که آنها در پیروزی خود تردید نداشتند ولی حماسه نهم دی یکجا همه جبهه معارض را درهم شکست.
رئیس ستاد بزرگداشت نهم دی اضافه کرد: در فتنه 88 عناصر نظریه پرداز، کنار جاسوس ها، اراذل و تروریست های غربی بودند و فتنه در بعد داخلی با سازمان تروریستی منافقین و در بعد خارجی با دولت های غربی پیوند خورد.

** نهم دی روز دفن فتنه ها بود
نائینی گفت: نهم دی ماه روز دفن همه فتنه‌ها و شرارت‌هایی بود که از داخل و خارج آمده بودند تا چهره نورانی ما را تیره کنند و مردم در چنین روزی توانستند آمریکا را شکست دهند.
وی افزود: بعد از عاشورای 88 مردم دیدند که اعماق واقعه فتنه عظیم 88 اعتقادات و باورهای ملت ایران و عاشورا و هویت دینی ما را نشانه رفته است؛ لذا هیچ کسی در خانه نماند و همه کفن‌پوش به خیابان‌ها آمدند و حماسه 9 دی را خلق کردند.
نائینی همچنین گفت: مدیریت مقام معظم رهبری مهم ترین عامل آفرینش حماسه 9 دی و مهار فتنه بود و ایشان ضمن آشکارسازی ماهیت فتنه، با بهره گیری از قدرت مردمی نظام، انرژی و ظرفیت جامعه را به جریان انداخته و با مدیریت مردمی و انقلابی بساط فتنه را جمع کردند.

** تاثیر عاشورا در حماسه نهم دی
وی حرکت مردم در نهم دی را مبتنی بر نگرش عاشورایی دانست و گفت: مردم ایران در سخت ترین شرایط از کربلا، عاشورا و امام حسین(ع) قدرت گرفته اند و هیچ رویداد و حادثه ای نمی توانست مثل عاشورا ملت ایران را به حرکت درآورد. بنابرایـن احساسی که در 9 دی بـه جریـان افتاد با روح عاشورایی در آمیخته شد.
رئیس ستاد بزرگداشت نهم دی با اشاره به تحولات منطقه در سال های اخیر گفت: امروز فلسطین به برکت انقلاب اسلامی و ملهم از اندیشه‌های نورانی پیشوایان بزرگ این انقلاب به یک قدرت تبدیل شده و حزب‌الله در لبنان یک نیروی دفاعی قدرتمندی است که توانسته به همراه فلسطینی‌ها در چهار جنگ از پیروز شدن آمریکا و اسرائیل بر مسلمانان جلوگیری کند.
وی با اشاره به پیروزی مردم حلب در سوریه و سایر تحولات اخیر گفت: امروز در شرق مدیترانه فرزندان انقلاب با دشمنان مسلمانان درگیرند، در یمن انصارالله همانند حزب‌الله لبنان یک نیروی تعیین‌‌کننده مسیر تحولات منطقه و یک موازنه‌کننده قوای میدانی در جهان اسلام به شمار می‌رود و مسلمانان امروز تبدیل به یک امت واحده شدند و سرنوشت آنان به هم گره خورده است.
وی از سرگردانی استراتژیک آمریکا در تحولات سیاسی و میدانی منطقه سخن گفت و به نقش تاثیرگذار ایران در سیاست های منطقه اشاره کرد و گفت: این سیمای ایران اسلامی پس از حماسه 9 دی ماه است که ملت ایران با بصیرت فتنه‌ها را تشخیص می‌دهند.

** مواظب گستردگی چالش آفرینی دشمن باشیم
نائینی افزود: امروز به رغم مذاکرات هسته ای و امیدهای ایجاد شده برای رفع تحریم‌ها، اما تهدیدات و چالش‌آفرینی دشمنان نه تنها کاهش نیافته، بلکه روز به روز از تنوع و گستردگی بیشتری برخوردار می‌شود که در این زمینه می‌توان به بدعهدی آمریکایی‌ها در روند مذاکرات هسته‌ای و تعاملات منطقه‌ای اشاره کرد.
وی از رشد و گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای و به ویژه شبکه‌های مجازی به عنوان ظرفیت‌های دشمنان برای اثر‌گذاری در فضای داخلی کشور یاد کرد که به ابزار اصلی بیگانگان و بقایای عوامل فتنه تبدیل شده است.
نائینی گفت: در این زمینه هماهنگی کامل و تعاملی شبکه‌های ماهواره‌ای با برخی از سایت‌ها که توسط فتنه‌گران فراری اداره می‌شود و تردیدی نسبت به فتنه انگیزی‌های درآستانه انتخابات 96 باقی نمی‌گذارد.
وی افزود: پافشاری سران فتنه بر مواضع اشتباه خود که بی ارتباط با تحرکات بیرونی و نقش‌آفرینی بعضی از عوامل افراطی در داخل نیست، در کنار حمایت برخی مسئولان از آنها، عملاً بیگانگان را به ظرفیت داخلی بقایای فتنه در چالش‌آفرینی‌های آینده امیدوار ساخته است.

** پاسداشت قدرت درونی نظام مهمترین درس نهم دی
نائینی گفت: یکی از مهم ترین درس های نهم دی 88، پاسداشت قدرت درونی نظام است که برای حل مشکلات کشور نباید به دیگران بویژه غرب امید بست و امروز نیازمند سیاستمداران انقلابی و معتقد به قدرت درونی نظام هستیم، سیاستمدارانی که با دل و جان دنبال پیاده سازی منویات رهبری بوده و آینده نگر هستند و رفتار دشمن را پیش بینی می کنند.
وی افزود: یک نمونه از مدیریت انقلابی، اقدام مدافعان حرم و بسیج مردمی در جغرافیای مقاومت است و آزادی حلب نشان داد که آمریکا با همراهی 20 کشور و میلیون ها دلار سلاح و تجهیزات مدرن نتوانست مقاومت سوری ها و مدافعان حرم را در هم شکند.
فراهنگ**1003**1823‌ خبرنگار: محمدرضا جعفرملک * انتشار دهنده: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*

نظر شما