شناسهٔ خبر: 17073285 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سلطانی فر:

امیدواریم در المپیک ٢٠٢٠ جبران کنیم/ وقت مدال رشته های پایه است

وزیر ورزش و جوانان گفت: دیگر وقت کسب مدال در رشته های پایه و پرمدال است و امیدواریم بتوانیم در المپیک ٢٠٢٠ جبران کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان  در مراسم تجلیل از مدال آوران استان تهران در المپیک و پارالمپیک ٢٠١٦  گفت: المپیک مهمترین صحنه رویارویی قهرمانان ورزشی است. در خلال سالهای مختلف کارنامه ما در برخی رشته ها روشن و امیدوارکننده و در برخی رشته ها توام با امید و نگاهی به آینده و برای بسیاری از رشته ها نیز از حالا تعیین تکلیف می کنیم.

وی افزود: ستاد ٢٠٢٠ را در وزارت ورزش و جوانان تشکیل داده ایم و برنامه ریزی برای رقابتهای پیش رو از جمله بازیهای کشورهای اسلامی، بازیهای داخل سالن، المپیک زمستانی و بازیهای ٢٠١٨ جاکارتا و ٢٠٢٠ ژاپن را در ایش داریم. رهاورد ما از ١٦ دوره المپیک کسب ١٨ طلا، ٢١ نقره و ٢١ برنز بود که از این جهت شرایط نسبتا خوبی داریم و حتی ورزشکار سه مداله نیز داریم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: تمام مدالهای ما در ٤ رشته وزنه برداری- کشتی-تکواندو و یک تک مدال در دوومیدانی بوده است. دیگر وقتش رسیده تا در ورزش های پایه و مدال آور مثل دوومیدانی، تیراندازی، شمشیربازی، قایقرانی و ژیمناستیک مدال بیاوریم. با توجه به اضافه شدن کاراته به المپیک بعدی احتمال کسب مدال در رشته های جدید زیاد است.

سلطانی فر با اشاره به نتایج المپیک ریو تصریح کرد: حق حسین رحیمی در المپیک مدال طلا بود. کمیل قاسمی هم همینطور، عابدینی هم می توانست مدال بگیرد. امیدوارم در المپیک ٢٠٢٠ جبران کنیم و طلایی ترین نتیجه تاریخ ورزش ایران را بگیریم.

نظر شما