شناسهٔ خبر: 16801260 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

اجلاس بین المللی دموکراسی بالی با حضور معاون وزیر خارجه ایران گشایش یافت

نهمین اجلاس بین المللی دموکراسی بالی روز پنجشنبه با حضور 'ابراهیم رحیم پور' معاون آسیا، اقیانوسیه وزارت امورخارجه کشورمان در جزیره بالی اندونزی گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، در این اجلاس بین المللی دو روزه در جزیره بالی اندونزی که امسال با عنوان 'دین، دموکراسی و کثرت گرایی' و با حضور 'ولی الله محمدی' سفیر کشورمان در جاکارتا برگزار می شود، معاون وزیر امور خارجه ایران طی سخنانی دیدگاه های کشورمان را در خصوص صلح در جهان و مقابله با افراط گرایی و تروریسم تشریح می کند.
اجلاس سالانه بین المللی دموکراسی بالی از سال ۲۰۰۸ میلادی برای بحث و تبادل نظر بین نمایندگان دولت های منطقه آسیا و اقیانوس آرام راه اندازی شد و در نهمین اجلاس نمایندگان ۸۴ کشور و سازمان بین المللی و مقام های ۲۵ کشور در سطح وزیر و معاون وزیر حضور دارند.
'کوفی عنان' دبیر کل سابق سازمان ملل و 'سورین پیتسووان' دبیر کل سابق اتحادیه جنوب شرق آسیا (آ. سه. آن) از سخنرانان اصلی این اجلاس هستند و 'بان کی مون' دبیر کل سازمان ملل و 'پیتر تامسون' رئیس هفتاد و یکمین مجمع عمومی سازمان ملل از فیجی نیز پیام های ویدیویی ارائه کردند.
'جوکو ویدودو' رئیس جمهور اندونزی در آیین گشایش نهمین اجلاس بین المللی دموکراسی بالی به بحث عدم تحمل در بین برخی از مردم در جهان اشاره کرد و تحمل نداشتن را یکی از مسائل مهم جهان در کنار مسائل کنونی اقتصاد جهانی دانست.
وی گفت که در نشست های بین المللی نگرانی های کشورهای جهان در مورد عدم تحمل مطرح شده است. به دلیل مساله عدم تحمل بسیاری از کشورها درگیری های طولانی را شاهد بوده اند.
وی به موضوع استقلال فلسطین اشاره کرد و یکی از دلایل به نتیجه نرسیدن آن را تاکنون 'تضاد بین اردوگاه' دانست.
رئیس جمهوری اندونزی از رشد سریع تندروی و افراط گرایی در بسیاری از کشورها از جمله توسعه بیگانه ستیزی و یا ترس از دیگر نژادها و ملیت ها انتقاد کرد.
وی گفت که در اروپا نیز مساله بیگانه ستیزی به دلیل هجوم مهاجران از کشورهای درگیر در خاورمیانه ظاهر شده است. من می توانم درک کنم اگر این وضعیت منجر به احساس ترس و عدم اطمینان شود با توجه به اینکه با شرایط جدید اقتصادی در جهان روبرو هستیم.
'جوکو ویدودو' در ادامه با اشاره به سابقه طولانی اندونزی در کثرت گرایی، گفت که اندونزی دارای یکهزار و ۳۰۰ قوم و قبیله و نژاد با بیش از ۷۰۰ زبان است.
وی همچنین ادعا کرد تحمل پذیری همچنان در اندونزی در حال رشد است، اگر چه تعدادی از مسائل ناشی از عدم تحمل نیز وجود دارد.
نمایندگان اتحادیه های مختلف از جمله اتحادیه آفریقا، دبیرخانه اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ. سه. آن)، اتحادیه اروپا و کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز از میهمانان این اجلاس بین المللی در بالی هستند.
هدف کلی این اجلاس دو روزه که از سال ۲۰۰۸ توسط 'سوسیلو بامبانگ یودهویوهو' رئیس جمهور سابق اندونزی به صورت سالیانه برگزار می شود تلاش برای رشد و ارتقای همکاری های منطقه ای و بین المللی در زمینه صلح و دموکراسی از طریق گفت وگو و استفاده اعضای شرکت کننده در اجلاس از تجارب یکدیگر عنوان شده است.
شعار سال گذشته این اجلاس 'دموکراسی و نظارت عمومی موثر' بود.

نظر شما