شناسهٔ خبر: 16810054 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون وزیر خارجه:

رژیم صهیونیستی عامل اصلی تضعیف و تهدید دموکراسی در منطقه است

'ابراهیم رحیم پور' معاون آسیا، اقیانوسیه وزارت امورخارجه روز پنجشنبه در نهمین اجلاس بین المللی دموکراسی بالی اندونزی، رژیم اشغالگر قدس را از عوامل اصلی تضعیف و تهدید دموکراسی در منطقه دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه در این اجلاس که با سخنرانی 'جوکو ویدودو' رئیس جمهور اندونزی گشایش یافت، با اشاره به اهمیت و نقش مردم سالاری دینی در کشورمان، دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در طول 37 سال گذشته از جمله فائق آمدن بر مشکلات جنگ تحمیلی و تحریم های اقتصادی را تشریح کرد.
وی به مصائب و مشکلات خاورمیانه از جمله گسترش افراط گرایی و تروریسم اشاره کرد و به طور مشخص به موضوع فلسطین پرداخت و گفت که رژیم اشغالگر قدس از عوامل اصلی تضعیف و تهدید دموکراسی در منطقه است.
رحیم پور در این اجلاس بین المللی دو روزه در جزیره بالی اندونزی که امسال با عنوان 'دین، دموکراسی و کثرت گرایی' برگزار می شود همچنین صلح و امنیت جهانی را در گرو مساعدت و همکاری همگانی دانست.
وی تاکید کرد که اراده جمهوری اسلامی ایران با احترام به تنوع فرهنگی و مذهبی، تحکیم و تقویت همکاری با همسایگان و جامعه بین آلمللی است.
معاون وزیر امور خارجه گفت که ایران برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه که لازمه بسط دموکراسی در منطقه می باشد، تلاش می کند.
اجلاس سالانه بین المللی دموکراسی بالی از سال 2008 میلادی برای بحث و تبادل نظر بین نمایندگان دولت های منطقه آسیا و اقیانوس آرام راه اندازی شد و در نهمین اجلاس نمایندگان 84 کشور و سازمان بین المللی و مقام های 25 کشور در سطح وزیر و معاون وزیر حضور دارند.
'کوفی عنان' دبیر کل سابق سازمان ملل و 'سورین پیتسووان' دبیر کل سابق اتحادیه جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) از سخنرانان اصلی این اجلاس هستند.
هدف کلی این اجلاس دو روزه که از سال 2008 توسط 'سوسیلو بامبانگ یودهویوهو' رئیس جمهور سابق اندونزی به صورت سالیانه برگزار می شود تلاش برای رشد و ارتقای همکاری های منطقه ای و بین المللی در زمینه صلح و دموکراسی از طریق گفت وگو و استفاده اعضای شرکت کننده در اجلاس از تجارب یکدیگر عنوان شده است.

 

نظر شما