شناسهٔ خبر: 15937800 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در پی مخالفت الوفاق با صهیونیست ها

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به دفاتر جمعیت الوفاق حمله کردند

تهران - ایرنا - نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه امروز (پنجشنبه) ، در پی صدور بیانیه جمعیت الوفاق بحرین در خصوص مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، به همه دفاتر این جمعیت در بحرین حمله کردند.

صاحب‌خبر -

شبکه خبری «الؤلؤء» بحرین گزارش داد که نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به همه مقرهای جمعیت اسلامی الوفاق، بزرگترین گروه شیعی مخالف نظام بحرین حمله و بدون هشدار قبلی اموال و دارایی این جمیعت را مصادره کردند.
این حمله تنها چند ساعت پس از صدور بیانه ای صورت گرفت که الوفاق در آن بر مخالفت کاملش با عادی سازی روابط نظام بحرین با رژیم صهونیستی تاکید کرده بود.
شیخ حسین الدیهی معاون دبیر کل جمعیت الوفاق شامگاه روز گذشته (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد جایی برای صهیونیست ها در بحرین وجود ندارد و ما با هر گونه عادی سازی روابط و مماشات با رژیم صهیونیستی مخالفیم، این تصمیم مردم بحرین برای همیشه است.
الدیهی با تاکید بر اینکه تصمیم نظام بحرین برای میزبانی هیات صهیونیستی غیر مشروع است، گفت: میزبانی نظام از هیات ورزشی رژیم صهیونیستی، خواست و تصمیم مردم بحرین نیست؛ چرا که مردم این حکومت را انتخاب نکردند و نظام حاکم، نماینده ملت نیست.
بر اساس این گزارش «علی بن خلیفه آل خلیفه» رئیس فدراسیون فوتبال بحرین پیشتر اعلام کرد که فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی از جمله شرکت کنندگان نشست کنگره فیفا است که قرار است در بحرین در 11 ماه می 2017 (22اردیبهشت 96)برگزار شود.
آل خلیفه توضیح داد: فدراسیون فوتبال بحرین پس از دریافت چراغ سبز از مقام های ذیربط در کشور٬ مقدمات سفر هیات صهیونیستی به منامه را فراهم کرده است.
حکام برخی از کشورهای عربی منطقه به بهانه های مختلف سعی در نزدیک شدن به رژیم صهیونیستی دارند.
الوفاق پیش از اعتراض هایی که در فوریه 2011 در بحرین آغاز شد، بزرگترین حزب پارلمان این کشور بود که نمایندگانش پس از سرکوب خونین مردم یمن به نشانه اعتراض پارلمان را ترک کردند.
این در حالی است که «شیخ علی سلمان» رهبر الوفاق در ماه جولای (تیر/مرداد) 2015 به چهار سال حبس به اتهام تحریک افکار عمومی محکوم شد اما دادگاه تجدید نظر در ماه می (اردیبهشت/خرداد) مدت حبس وی را به بیش از دو برابر حکم اولیه یعنی 9 سال افزایش داد. این حکم به بهانه لغو تبرئه وی در اتهام تلاش برای تغییر رژیم آل خلیفه صادر شد.
شیعیان بحرینی که اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل می دهند٬ پس از اعتراض و مطالبه اصلاحات دمکراتیک سیاسی و اجتماعی٬ توسط نیروهای امنیتی تحت هدایت عربستان موسوم به نیروهای سپر جزیره٬ به شدت سرکوب شدند.
خاورم**9329**مترجم: ندا بهبودی**انتشار دهنده: خسرو حسینی**

نظر شما