شناسهٔ خبر: 15856868 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درگیری در ولایت فاریاب افغانستان ده‌ها کشته بجا گذاشت

منابع محلی ولایت فاریاب اعلام کردند: در درگیری میان نیروهای امنیتی افغانستان با طالبان ۶ سرباز امنیتی و دستکم ۳۵ شورشی وابسته به طالبان کشته شدند.

صاحب‌خبر -
درگیری در ولایت فاریاب افغانستان ده‌ها کشته بجا گذاشت
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، کریم یوریش سخنگوی پلیس ولایت فاریاب گفت: عملیات نیروهای امنیتی افغان از شب گذشته (شنبه، ۲۴ میزان/مهر) به فرماندهی ژنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول رئیس جمهوری افغانستان آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

او افزود که دیشب گروه طالبان کاروان آقای دوستم را کمین زدند که در این درگیری چهار نفر کشته شدند که دو محافظ معاون اول شامل آنان هستند.

او درباره کشته شدگان نیروهای امنیتی افغانستان توضیح داد که علاوه بر دو محافظ ژنرال دوستم، شامل یک سرباز پلیس ملی و سه نفر از نیروهای خیزش مردمی هستند.

به گفته آقای یوریش دراین حمله بیش از ۷۰ عضو گروه طالبان نیز زخمی و دو خودرو زرهی آنان که قبلا از نیروهای امنیتی افغانستان به غنیمت گرفته بودند، منهدم شده‌اند.

او به بی‌بی‌سی گفت که عملیات از ولسوالی قیصار آغاز و تاکنون ۲۴ روستا پاکسازی و پیشروی نیروهای امنیتی افغانستان به سمت ولسوالی غورماج ادامه دارد.

دیروز آقای دوستم گفته بود که بعد از سفرش به ولایت فاریاب افغانستان تاکنون به مساحت حدود ۲۰ کیلومتر، نیروهای وابسته به گروه طالبان را عقب رانده و ۲۰ روستا را نیز از وجود ستیزه جویان گروه طالبان پاکسازی کرده که اکنون بررسی خانه به خانه نیروهای امنیتی افغانستان دراین روستاها ادامه دارد.

به گفته او، براساس گزارش‌های اولیه تاکنون حدود ۱۶ ستیزه جوی گروه طالبان کشته شده‌اند.

او مدعی شد که بزودی کنترل ولسوالی غورماج ولایت فاریاب را نیز از گروه طالبان پس خواهد گرفت.

کنترل ولسوالی غورماج چند روز قبل به دست گروه طالبان افتاد و این درگیری ده‌ها کشته بجا گذاشت.

انتهای پیام/

نظر شما