شناسهٔ خبر: 15843141 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ولسوالی غورماچ فاریاب دوباره به تصرف نیروهای دولتی در آمد

مسوولان ولایت فاریاب می‌گویند که ولسوالی غورماچ به تصرف نیروهای دولتی در آمده است.

صاحب‌خبر -
ولسوالی غورماچ فاریاب دوباره به تصرف نیروهای دولتی در آمدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دفتر مطبوعاتی ولایت فاریاب می‌گوید که در یک عملیات گسترده نیروهای امنیتی این ولسوالی از وجود شورشیان پاک‌سازی شده است.

دفتر مطبوعاتی ولایت فاریاب جزییات بیشتری در این باره ارایه نکرده است.

ولسوالی غورماچ به تاریخ ۲۰ میزان سال جاری خورشیدی بدست گروه طالبان سقوط کرد.

جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری بعداز ظهر همان روز برای دفع حملات طالبان عازم ولایت فاریاب در شمال کشور شد.

به تازگی گروه طالبان حملات شان را در ولایت فاریاب افزایش داده اند.

در همین حال قول اردوی ۲۰۹ شاهین در خبرنامه‌ای که امروز منتشر کرده، نگاشته است که در عملیات زمینی و هوایی نیروهای امنیتی در مناطق چهارشنبه بازار ولسوالی قیصار الی کمپ چینایی‌های ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب ۲۲ شورشی کشته و ۱۸ تن دیگر زخمی شدند.

جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری روز گذشته گفت که گروه داعش در نظر دارد تا ۷ هزار جنگجوی خود را از کشورهای سوریه، عراق، لبنان، تاجیکستان، ازبکستان و چچین در شمال افغانستان جا بجا کند.

معاون اول ریاست جمهوری همچنان تاکید کرده است که برای مقابله با این برنامه و طرح گروه داعش، در قدم نخست باید گروه طالبان شکست داده شود.

وی افزوده است که سنگر های موجود نیرو های دفاعی و امنیتی در شمال کشور بیشتر از پیش مستحکم شوند.

این در حالی است که گروه موسوم به داعش در ولایت ننگرهار در شرق کشور نفوذ گسترده دارد و نیروهای امنیتی اکنون در این ولایت با این گروه در حال نبرد هستند.

گروه موسوم به داعش در افغانستان در نیمه‌های سال گذشته خورشیدی در ولایت‌های ننگرهار و زابل به فعالیت آغاز کرد.

انتهای پیام/

نظر شما