شناسهٔ خبر: 15479715 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

برای نقد کردن کارت‌های اعتباری عجله نکنید!

"مردم کارت‌های اعتباری را نقد نکنند "،" برقراری کانال های بانکی بین ایران و پاکستان "،" مقاومت بانکها در برابر تعهدات جدید"،"ارائه تسهیلات به ۱۰هزار واحد صنعتی "،" تاسیس نهاد مالی «تعاون»در انتظار مجوز بانک مرکزی"،" رقم بالا مانع تاسیس سرمایه گذاری در مناطق آزاد می شود"، از اخبار مهم امروز محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -
تحریریه پارسینه: امروز چهارم مهر، خبرهای صنعت بانکداری از هشدار رئیس بانک مرکزی در خصص کارت های اعتباری و ارائه تسهیلات به ۱۰هزار واحد صنعتی حکایت دارد که در ادامه می‌خوانید و می‌شنوید.

 

مردم کارت‌های اعتباری را نقد نکنند 

ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی از مردم خواست کارت‌های اعتباری را نقد نکنند و گفت: محدودیتی برای خرید کالای ایرانی و خارجی نگذاشته ایم.
او همچنین در خصوص حقوق کارمندان بانک‌ها  گفت: حداکثری که در این مقطع می‌توانست برای تسهیلات‌دهی به کارکنان بانک‌ها وجود داشته باشد در حد (۲۵۰ میلیون تومان) بود و بیش از این امکان آن وجود نداشت چرا که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی به شرایطی بهتر از این دست پیدا نکردند.

برقراری کانال های بانکی بین ایران و پاکستان  

به گزارش تسنیم، مهدی هنردوست سفیر ایران در پاکستان گفت، کانال های بانکی بین تهران و اسلام آباد به زودی برقرار خواهد شد.


مقاومت بانکها در برابر تعهدات جدید 

به گزارش مهر کوروش پرویزیان رئیس کانون بانکها و موسسات اعتباری خصوصی از مقاومت بانکها در مقابل تعهدات جدید دولتی خبرداد و گفت: دولت از محل تسعیر ارز و اوراق خزانه، بدهی خود را با بانکها تسویه خواهد کرد.


ارائه تسهیلات به ۱۰هزار واحد صنعتی
 
محمد قربانی مدیر اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه ۵۰ درصد از تسهیلات سال گذشته در نظام بانکی تمدیدی بوده است، گفت: تا صبح امروز ۹۹۲۱ واحد بنگاه های کوچک و متوسط تامین مالی شدند.


تاسیس نهاد مالی«تعاون»در انتظار مجوز بانک مرکزی

علیرضا ناطقی مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، از مذاکره با بانک مرکزی برای تاسیس نهاد مالی ویژه بخش تعاون خبرداد و خواستار افزایش سهم نهاد مالی‌ تخصصی«تعاون» و سرمایه بانک توسعه تعاون در بودجه‌های سنواتی شد.


رقم بالا  مانع تاسیس سرمایه گذاری در مناطق آزاد می شود

به گزارش ایرنا، اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با انتقاد از تعیین مبالغ بالا برای حداقل سرمایه تاسیس بانک های خارجی در مناطق آزاد کشور گفت: این تصمیم ها و رقم های بالا، مانع از سرمایه گذاری و تاسیس بانک می‌شود.

نظر شما