شناسهٔ خبر: 15257284 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پنجمین شماره مجله «فناوری مهر» منتشر شد

پنجمین شماره مجله «فناوری مهر» با مطالب متنوعی از گفتگو، گزارش و یادداشت در ۴ بخش مجزا شامل فناوریهای نوین، علم و دانش، هوافضا و فناوری اطلاعات و ارتباطات منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، شماره شهریورماه مجله «فناوری مهر»، در بخش علم و دانش مروری دارد بر وضعیت مراکز تحقیقاتی کشور، به نحوی که بررسی ها نشان می دهد بیشتر از اروپا مرکز تحقیقاتی در کشور وجود دارد اما بسیاری از آنها کم کار هستند.

در این بخش با تمرکز بر وضعیت گیاهان دارویی در کشور، موضوع رتبه اول ایران در کشت گل محمدی مورد توجه قرار گرفته است. کشف یک عامل پنهان ابتلا به اوتیسم و نیز قدیمی ترین فسیل جهان که کشف شد، از جمله اخبار خواندنی این بخش است.

پنجمین شماره مجله «فناوری مهر» در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات نگاهی جامع دارد به موضوع راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و راه اندازی این شبکه در کشور پس از ۱۱ سال کشمکش، در قالب زیرساختهای فنی، حقوقی ، کاربردی و مقرراتی تشریح شده است.

بررسی حضور بزرگان مخابراتی دنیا در تهران و آخرین آمار از وضعیت موبایل ایرانی در کنار آخرین اخبار از تازه های بازار دیجیتال، از دیگر مطالب جالب توجه این بخش است.

در بخش فناوریهای نوین، چشم انداز سلول درمانی تا ۱۰ سال آینده مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین شرایط ارائه لیزینگ به شرکتهای دانش بنیان و تاثیر هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ در دنیا، دیگر مطالب خواندنی این شماره از ماهنامه «فناوری مهر» را تشکیل می دهند.

در بخش هوافضا نیز به ارائه دستاوردهای هوافضای ۴۰۰ شرکت ایرانی و خارجی که قرار است آبان‌ماه در قالب هفتمین نمایشگاه بین المللی هوایی و فضایی ایران، گردهم بیایند، اشاره شده است. موضوع ماهواره گم شده ناسا و پرتاب مریخ نورد چین به فضا از جمله جذابترین مطالب این بخش هستند.

شماره پنجم مجله فناوری مهر در ۴۹  صفحه در قالب فایل PDF از اینجا قابل دریافت است.

نظر شما