شناسهٔ خبر: 14956026 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ماهی ها آواز می خوانند ؛

سومین اثر نویسنده آستارایی منتشر شد

آستارا- ایرنا- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا از انتشار سومین اثر هوشنگ وقردوست نویسنده پیشکسوت آستارایی با عنوان ماهی ها آواز می خوانند خبر داد.

صاحب‌خبر -

ابوطالب جوان عصر یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این کتاب در قالب داستان و در هفت بخش نوشته شده است.
وی با اشاره به اینکه نویسنده در صفحه نخست کتاب ، این اثر فاخر را تقدیم صیادان دریادل آستارایی کرده است ، افزود: داستان ماجرای شخصیتی به نام احد را روایت می کند که دست سرنوشت روزگار او را به گونه ای دیگر رقم می زند.
وی اضافه کرد: این کتاب 199 صفحه ای توسط انتشارات قدیم با تیراژ یکهزار نسخه و به بهای 200 هزار ریال روانه بازار شده است.
وی با بیان اینکه در این کتاب اصطلاحات قدیمی شهروندان آستارایی بارها مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: شخصیت های برجسته هنری نظیر هوشنگ وقردوست بایستی همواره مورد حمایت جامعه فرهنگ دوست قرار بگیرد تا بیش از پیش شاهد اعتلای فرهنگ این مرز و بوم باشیم.
جوان در ادامه با اشاره به اینکه اعتلای شعر و ادبیات مساوی با اعتلای فرهنگ و هنر است ، افزود: طی سال های اخیر شاهد انتشار مجموعه شعرهای مختلف توسط شاعران آستارایی هستیم که این امر، نویدبخش روزهای درخشان برای فرهنگ و هنر این منطقه است.
وی با اشاره به افزایش تولید حجم آثار مکتوب در آستارا گفت: به منظور توان افزایی و ایجاد انگیزه در نویسندگان جوان و نیز تعقیب مطالبات صنفی ایجاد کانون نویسندگان ضرورت یافته است.
وی در ادامه به برگزاری نشست های ماهانه انجمن رمان آستارا در محل اداره ارشاد اشاره کرد و ادامه داد: مبنای تشکیل جلسات انجمن رمان مطالعه آثار برتر رمان جهان از کلاسیک تا مدرن است.
وی افزود: شیوه های نویسند گی و ارائه آثار اعضای انجمن، برگزاری کارگاه نویسند گی، دعوت از بزرگان رمان و داستان برای سخنرانی در مراحل بعدی اهداف تشکیل این انجمن قرار دارد.
هوشنگ وقردوست متولد 1317 آستاراست و از وی تاکنون کتاب های معلم آزاد روستا ، داستان های آستارا و ماهی ها آواز می خوانند منتشر شده است.
شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و 400 هنرمند ساماندهی شده دارد.
7105/6070

نظر شما