شناسهٔ خبر: 14871337 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

برنامه ریزی برای بازگشت 8000 واحد به چرخه تولید

خبرگزاری میزان- معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به خروج بسیاری از واحدهای تولیدی از چرخه تولید، گفت: برنامه‌ریزی شده است که حدود ۸۰۰۰ واحد که عموما صنایع کوچک هستند، به چرخه تولید بازگردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش  گروه اقتصاد   خبرگزاری میزان ، محسن صالحی نیا در سفر به شهرکرد در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: سیاست‌های محوری در توسعه منابع با توجه به ظرفیت‌های مناطق مختلف و پتانسیل‌های محلی تعیین می‌شوند.

وی افزود: طرحی با عنوان رونق تولید که در بر گیرنده بسیاری از سیاست‌های بخش صنعت است، تعریف شده که راه‌اندازی مجدد واحدهای راکد، واحدهای دارای تولید حداقلی و واحدهایی با ظرفیت کم فعالیت از آن جمله‌ هستند.

صالحی‌نیا تاکید کرد: ایجاد بازار برای واحدهای صنعتی در صنایعی مانند ساختمانی، غذایی و دارویی یکی از سیاست‌های حمایتی از واحدهای صنعتی است.

وی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی صادرات غیر نفتی در چهارماه نخست امسال، گفت: پیش‌بینی می‌شود صادرات غیر نفتی به ۶۰ میلیارد دلار برسد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تحقق صادرات ۲۴ میلیارد دلاری در چهارماه ابتدای سال، تصریح کرد: انتظار می‌رود به رقمی بیش از آنچه پیش‌بینی شده است دست یابیم.

وی افزایش تعرفه واردات محصولاتی که مشابه آن‌ها در کشور تولید می‌شود و مقابله با کالای قاچاق را از سیاست‌های اصلی برشمرد و افزود: تولید کیفی‌تر باید مورد توجه تولیدکنندگان قرار گیرد تا انتظارات مصرف‌کنندگان برآورده شود.

صالحی‌نیا با اشاره به خروج بسیاری از واحدهای تولیدی از چرخه تولید، گفت: برنامه‌ریزی شده است که حدود هشت‌هزار واحد که عموما صنایع کوچک هستند، به چرخه تولید بازگردند.

وی گفت: بیش از ۳۶۰۰ واحد در کشور موفق به انعقاد قرار داد با بانک‌ها برای دریافت تسهیلات شدند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در نیمه دوم سال‌جاری کار پایش عملکرد واحدهای صنعتی از جهات مختلف نظیر اشتغال‌زایی به طور جدی اغاز می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما