شناسهٔ خبر: 14375631 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده سپاه قائم آل محمد(ص) استان سمنان:

تفحص شهدا رسالتی مقدس است/ شهدا آئینه اخلاص

سمنان- فرمانده سپاه قائم آل محمد(ص) استان سمنان با بیان اینکه تفحص شهدا امر و رسالتی مقدس است، گفت: امروزبه برکت این رسالت عظیم دیدار ۳۱ساله خانواده اعرابیان با فرزند گم شده شان اتفاق افتاد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید محمد تقی شاهچراغی شامگاه یکشنبه در خلال آئین وداع با پیکر پاک شهید رضا علی اعرابیان و شهید گمنام دوران دفاع مقدس در گلزار شهدای امامزاده یحیی(ع) سمنان، ضمن بیان اینکه شهدای تفحص از ارزنده ترین برکات انقلاب اسلامی هستند، ابراز داشت: این شهیدان برای امری مقدس پای به میدان گذاشتند و دل های خسته بسیاری را پیوند زدند لذا خداوند متعال خود آنها را در میدان تفحص به سوی خویش خواند.

وی افزود: امروز به برکت تلاش افراد فعال در حوزه تفحص یکبار دیگر نسیم معطر شهیدان در شهر سمنان وزیده شد و مدتی است و امروز قرعه بازگشت بوی پیراهن یوسف بر خانواده معزز اعرابیان افتاد لذا باید از حضور پرشور مردم شهید پرور سمنان در آئین استقبال از پیکر پاک این شهید قدردانی کرد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(ص) استان سمنان با بیان اینکه شهید اعرابیان و شهید گمنام، در یک تفحص پیدا شده اند، گفت: تفحص با استفاده از ابزارهای نوین، امروز پیوند دهنده دل های مومنان است.

شاهچراغی بیان داشت:  هر کدام از استخوان هایی که در تفحص بیرو می آیند، نشانه ای از غیرت و شجاعت این شهدا هستند.

وی با یادآوری اینکه عملیات والفجر ۸ یکی از عملیات های پیچیده دفاع مقدس بود و هماهنگی نیروهای مسلح ایران اسلامی را به همراه داشت و شهید اعرابیان و همسنگرانش با امکانات کم از میان آبهای روان گذر کردند و در موج اول سه هزار  غواص به خط زدند، افزود: والفجر ۸ نشان داد که اگر یک ملتی و یک مجموعه انسانی اراده کنند در برابر سخت ترین شرایط و دشمنان مبارزه کنند این امکان پذیر خواهد بود و رزمندگان در این عملیات ۴۸ ساعت بدون وقفه و استراحت به دفاع پرداختند لذا اکنون هم می توانیم در عرصه های مختلف بویژه فرهنگی و اقتصادی والفجر ۸ را داشته باشیم.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(ص) استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود همچنین گفت: اگر امروز ما ایستادگی نکنیم این عظمت و قدرتی را که امروز به برکت خون شهدا به آن دست یافته ایم از بین خواهد رفت.

شاهچراغی بیان داشت: اقداماتی که سعودی ها و تکفیری ها در کشورهای اسلامی انجام می دهند کاری است که دشمنان ما در ابتدای انقلاب انجام دادند و اصل نظام و رهبری زمینه ای شده است که عزت و اقتدار ما بیش از پیش افزایش یابد.

نظر شما