شناسهٔ خبر: 14280867 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مبلغ نهاد رهبری در دانشگاه امیر کبیر تهران؛

اقامه نماز جمعه از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است

خبرگزاری شبستان: مبلغ نهاد رهبری در دانشگاه امیر کبیر تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران برگرفته از اسلام ناب محمدی است، اظهارکرد: از دستاوردهای ارزشمند و بزرگ انقلاب اسلامی، اقامه نماز جمعه در کشور بود که منشاء برکات زیادی بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام عبدالرحیم لقمان نیا، امام جمعه اسبق آستارا و مبلغ نهاد رهبری در دانشگاه امیرکبیر تهران صبح امروز(۵ مرداد) در همایش بزرگ ۵ مرداد که در سالن مجتمع بزرگ فرهنگی- هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد از صفوف نماز جمعه با عنوان ذکر الله نام برد و افزود: مردم به واسطه ذکر الله باید نسبت به هستی، آفرینش و پیرامون خود یک آگاهی و شناخت نسبی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه انسان کامل از آگاهی و شناخت برخوردار است، اضافه کرد: این آگاهی در گرو خواندن قرآن تحقق پیدا می‌یابد.

 

امام جمعه اسبق بندر آستارا تصریح کرد: انقلاب اسلامی صاحبی دارد و این صاحب با ظهور خود سکان انقلاب و اسلام را به دست می‌گیرد.

 

حجت الاسلام لقمان نیا با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران برگرفته از اسلام ناب محمدی است، اظهارکرد: از دستاوردهای ارزشمند و بزرگ انقلاب اسلامی، اقامه نماز جمعه در کشور بود که منشاء برکات زیادی بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه تاریخچه نماز جمعه با ظهور اسلام بنا شده است، افزود: مسجد جمعه در عربستان نخستین مسجدی است که نماز جمعه در آن خوانده شد.

 

مبلغ نهاد رهبری در دانشگاه امیرکبیر تهران با بیان اینکه امام جمعه با امام جماعت تفاوت دارد، اظهارکرد: امام جمعه باید مدیر و مدبر بوده و از سوی ولایت منصوب شده باشد.

 

حجت الاسلام لقمان نیا با بیان اینکه بحث های فرهنگی از ابعاد مختلفی برخوردار است، گفت: بین مسئولین شهرستان مرزی بندر آستارا انسجام، اتحاد و هماهنگی وصف ناپذیری وجود دارد و این یک نعمت است.

 

گفتنی است، شعرخوانی توسط افشین خدامرد، پخش کلیپ و تجلیل و تقدیر از فعالان ستاد نماز جمعه شهرستان از بخش های این مراسم در بندر مرزی آستارا بود.  

نظر شما