شناسهٔ خبر: 14005478 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‎دهد

حال آلوده‌ترین شهر جهان این روزها چگونه است؟

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اکنون میزان غلظت ذرات معلق در هوای زابل به 60 برابر حدمجاز رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، باز هم فصل تابستان فرا رسیده و مردم سیستان باید ترکه‌های طوفان‌های شن این بلای طبیعی را بر وجود خود تحمل کنند، بیماری‌های چشمی، تنفسی بر اثر آلودگی هوا آنها را به ستوه آورده، به طوری که در خانه‌های خود نیز در مقابل ذرات معلق در هوا ایمن نیستند.

مرتضی فرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: هم‌اکنون در شهرستان زابل حداکثر سرعت وزش باد 86 کیلومتر بر ساعت رسیده و حداقل دید افقی را به 100 متر رسانده است.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: حداکثر غلظت گرد و غبار 9263 میکروگرم بر متر مکعب است که 60 برابر حد مجاز و بیش از 21 برابر حد بحرانی را نشان می‎دهد.

وی عنوان کرد: بیشترین سرعت طوفان طی 24 ساعت گذشته 90 کیلومتر بر ساعت بوده و امروز نیز افزایش خواهد یافت.

* میزان غلظت غبار این روزها در زابل مهر تاییدی بر خبر «زابل آلوده‎ترین شهر دنیا» است

به علت وزش باد و بروز پدیده گرد و غبار و آلودگی هوا تا 35 برابر حد استاندارد، در شهرستان‌های شمالی استان سیستان و بلوچستان ادارات و سازمان‌های دولتی روز چهارشنبه تعطیل شد.

و چه خوب نوشته است یکی از شهروندان در فضای مجازی مبنی بر اینکه « تعطیلی ادارات و کارمندان نه تنها دردی از مردم سیستان درمان نمی‎کند بلکه زخمی بر حنجره خاک خورده آنها است.

اگر قصد دارید کمکی کنید شهروندان را درجه‌بندی نکنید، در کنار امتیازاتی که برای کارمندان دولتی قائل می‌شوید سهمی هر چند ناچیز هم برای مردم عادی اختصاص دهید، البته نه صرفا با توزیع ماسک!!!

بفرمایید خاک...........................!!!!!!!!

انتهای پیام/3139/ذ30

نظر شما