شناسهٔ خبر: 13720714 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیر مهندسی شرکت پالایشگاه گاز جم خبر داد

راه‌اندازی 2 بخش پروژه بزرگ «ال پی جی»/ تولید بیش از 4 هزار مترمکعب گاز

مدیر مهندسی و توسعه شرکت پالایش گاز فجر جم از راه‌اندازی دو بخش پروژه بزرگ «ال پی جی» و تولید بیش از 4 هزار مترمکعب گاز در سال جاری در پالایشگاه گاز فجر جم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، حسین شمشیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در جم اظهار داشت: این شرکت باوجود تعمیرات سالانه بالادستی و اینکه بخش‌هایی از واحدهای خود را نیز تحت تعمیرات اساسی قرار داده است موفق به تولید بیش از 4 هزار و 910 میلیون مترمکعب گاز در سه‌ماهه نخست سال جاری شده است.

شمشیری خاطرنشان کرد: این میزان تولید به دنبال دریافت خوراک از منابع گازی نار، کنگان و عسلویه به‌دست آمده است که پس از پالایش به خط لوله سراسری ارسال شده است.

وی افزود: در حال حاضر شرکت پالایش گاز فجر جم به‌عنوان دومین تولیدکننده بزرگ گازی ایران شناخته می‌شود و 15 درصد گاز مصرفی کشور را تأمین می‌کند.

مدیر مهندسی و توسعه شرکت پالایش گاز فجر جم ادامه داد: در عین حال این شرکت موفق شد در همین مدت مشابه  بیش از 8 هزار و 300 تن LPG تولید کند، LPG یکی از محصولات ارزشمند پالایشگاه محسوب می‌شود که به تمام کشور صادر می‌شود.

وی راه‌اندازی دو بخش از پروژه بزرگ «ال پی جی» در شرکت پالایش گاز فجر جم را نیز یکی از موفقیت‌های مهم این شرکت در سال‌های گذشته تاکنون دانست.

شمشیری در مورد این پروژه گفت: پروژه ال پی جی شرکت پالایش گاز فجر جم در سه فاز طراحی، ساخت و نصب شده است که فاز اول این طرح شامل ساخت چهار مخزن با ظرفیت ذخیره‌سازی 350 تن گاز مایع و سیستم بارگیری اکنون در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

وی تصریح کرد: فاز دوم این پروژه نیز شامل برج اتان زدا، برج LPG  و مبدل‌های مربوطه، راه‌اندازی و در سرویس قرارگرفته به‌طوری که در سال 94 بالغ‌بر 45 هزار تن LPG تولید کرده است.

مدیر مهندسی و توسعه شرکت پالایش گاز فجر جم در مورد فاز سوم این پروژه نیز گفت: فاز سوم این بخش نیز شامل بخش‌های شیرین‌سازی پروژه است که تکمیل شده و در مرحله راه‌اندازی است.

شمشیری بیان کرد: با بهره‌برداری از این بخش پروژه، کیفیت LPG  تولیدی بهبود قابل‌توجهی یافته و ارزش افزوده بالایی برای شرکت خواهد داشت.

وی در ادامه اظهارات خود همچنین از میعانات گازی نیز به‌عنوان سومین محصول شرکت پالایش گاز فجر جم یاد کرد و یادآور شد: این شرکت توانسته است در سه‌ماهه نخست سال جاری نزدیک به یک‌میلیون و 600 هزار بشکه تولید میعانات گازی داشته باشد.

گفتنی است شرکت پالایش گاز فجر جم همواره نقش مهمی در سبد انرژی کشور داشته است و با پایان یافتن عملیات تعمیرات اساسی در این شرکت و رسیدن به فصل سرما تولید آن نیز افزایش قابل‌توجهی خواهد یافت.

انتهای پیام/2255/ی30/

برچسب‌ها:

نظر شما