شناسهٔ خبر: 13661353 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جمهوری اسلامی در خط اول مقابله با تمامیت خواهی صهیونیست‌ها ایستاده است

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به تغییر رویکرد نظام اسلامی نسبت به آرمان فلسطین و مسئله قدس شریف پس از انقلاب اسلامی گفت: امروز جمهوری اسلامی در خط اول مقابله با تمامیت خواهی صهیونیست‌ها و حمایت از مردم فلسطین ایستاده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، رمضان شریف در نشست علمی رسانه‌ای "روز جهانی قدس زندگی مسئولانه" که در محل دفتر جمعیت دفاع از مردم مظلوم فلسطین در تهران برگزار شد با اشاره به اینکه نظام اسلامی به موضوع فلسطین نگاه کاسبکارانه نداشته و همواره در اندیشه انقلاب اسلامی نگاهی انسانی و اسلامی بر سیاست خارجی ما حاکم بوده است، افزود:‌ به همین علت است که امروز بسیاری از آزادیخواهان جهان که حتی مسلمان نیز نیستند به جرگه مبارزان علیه رژیم صهیونیستی پیوستند و انقلاب اسلامی نیز به الگو و الهام بخش این حرکت ها تبدیل شده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران نیز دراین نشست با بیان اینکه امام خمینی (ره) دو هدف شناخت دشمن واقعی یعنی رژیم صهیونیستی و تاکید بر وحدت امت اسلامی در برابر صهیونیست ها را در نامگذاری روز جهانی قدس دنبال می کردند، گفت : متاسفانه امروز وضعیت قدس شریف اصلا مناسب نیست و صهیونیست ها با حمایت بسیاری از کشورهای عربی به دخل و تصرف در مسجد الاقصی و زمین‌های فلسطینیان مشغول هستند.

ابوشریف با اشاره به ادامه و سرعت شهرک سازی و روند صهیونیست سازی بیت المقدس افزود: متاسفانه برغم شکل گیری انتفاضه سوم مردم فلسطین از هیچ حمایت معنوی، سیاسی و مادی اعراب بهره مند نیستند.

وی ادامه داد: امروز توطئه اصلی این است که صهیونیست ها بدنبال انحراف افکار عمومی هستند و با همکاری برخی سران اعراب، دشمن اصلی اعراب را ایران معرفی می کنند.

رئیس اداره اول خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه هم در این نشست در سخنانی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با انتخاب روز قدس به خواست فزاینده جهان اسلام علیه صهیونیست ها جامه عمل پوشاند گفت: امام (ره) از همان ابتدا علاوه بر مبارزه با دیکتاتور داخلی در بعد خارجی نیز علیه سلطه گران نیز ایستاد و روز قدس نیز از این مصادیق است.

دهقانی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در مسئله قدس و مبارزه با استکبار پس از توکل بر خدا نگاهش به سمت امت اسلامی و مردم بود، افزود:‌ امام خمینی همواره به دنبال روشنگری در این خصوص بود و در این موضوع نیز تاکید داشت.

وی تاکید کرد: روز قدس میراث گرانبهای امام خمینی (ره) است و تا امت خمینی زنده است، روز قدس زنده است و در اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

در این نشست رسانه ای ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، رمضان شریف رئیس  ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و دهقانی رئیس اداره اول خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه به بررسی آخرین تحولات مناطق اشغالی فلسطین در غزّه ، کرانه باختری و سرزمین های اشغالی پرداختند.

در این نشست دو طرف با پاسداشت ابتکار عمل امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، این حرکت امام را زمینه تداوم و حرکت رو به جلوی امت اسلامی در فراموش نشدن آرمان قدس شریف برشمردند.

نظر شما