شناسهٔ خبر: 1345866 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت؛

افتتاح طرح های عمرانی، ورزشی و تولیدی در استان البرز

خبرگزاری شبستان: شرکت مهد دارویی طوبی، نخستین شهرک آموزشی تولیدی صنعت پوشاک، دو پروژه عمرانی ورزشی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، دکتر علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح شرکت داروسازی مهد دارویی طوبی در نظرآباد، گفت: در این شرکت 70 نوع دم‌نوش گیاهی، پماد گیاهی و قطره گیاهی با خواص دارویی تولید می‌شود. تولید این داروهای گیاهی همگی از محصولات ارگانیک است.

وی افزود: اعتبارات صرف شده برای راه‌اندازی این شرکت از بخش خصوصی و بالغ بر 3 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این شرکت برای 50 نفر به صورت مستقیم و برای 150 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

در ادامه سفر یک روزه وزیر تعاون به استان البرز، نخستین شهرک آموزشی تولیدی صنعت پوشاک کشور در اشتهارد نیز به بهره‌برداری رسید.

حسن عزیزی مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای البرز در حاشیه این افتتاح گفت: با راه‌اندازی این شهرک آموزش‌هایی در خصوص صنعت پوشاک به علاقمندان داده میشود. ارائه این آموزش‌ها در مدت چهار ماه برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: این شهرک دارای 13 کارگاه آموزشی، آشپزخانه صنعتی و خوابگاه مجهز است.

گشایش نخستین شهرک آموزشی تولیدی صنعت پوشاک در استان البرز از دیگر برنامه های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان بود.

این شهرک درزمینی به مساحت 32 هزار متر مربع و با زیربنای 12 هزارو 170 متر مربع با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای و شرکت ایلاکوثر برای آموزش مربیان صنعت پوشاک کشور ساخته شده است.

 زمین این شهرک از سوی خانواده مرحوم 'محمد اشتهاردی 'از خیرین شهرستان اشتهارد به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اهدا شده است.

با راه اندازی این شهرک، سالانه یک هزار نفر از سراسر کشور در زمینه صنعت پوشاک در دوره های چهارماهه آموزش می بینند.

این شهرک دارای 13 کارگاه آموزشی، آشپزخانه صنعتی و خوابگاه مجهز است.

آشنا کردن هنرجویان با ماشین های صنعتی تولید پوشاک ، طراحی رایانه ای پوشاک و سیستم های آموزشی مربوط به این بخش از عمده فعالیت های شهرک آموزشی و تولید صنعت پوشاک در اشتهارد است.

به گزارش خبرنگار شبستان، دو پروژه عمرانی ورزشی در منطقه کلاک کرج نیز با حضور دکتر علی ربیعی به بهره برداری رسید.

 

این پروژه ها شامل مجموعه استخر شنا و سالن تیراندازی است که با زیربنای پنج هزار و 400 مترمربع در مجتمع ورزشی فرهنگی کارگران کشور مستقر در کلاک کرج ساخته شده است.

 

مجموعه استخرشنای این مجتمع ورزشی دارای سونا، جکوزی ، تونل مه ، حوضچه آب سرد، سالن بدنسازی و استخر آموزشی شنا است

.

برای احداث این دو پروژه که عملیات ساخت آنها از سال 90 آغاز شده بود، 65 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است

.

مجموعه ورزشی کارگران دارای سالن های مختلف ورزشی است که بخشی از مسابقه های کشوری در رشته های مختلف همه ساله در این مجموعه برگزار می شود

.

دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه بازدید از شیرخوارگاه امام علی (ع) استان البرز با اشاره به آغاز طرح نهضت ماندگار به صورت پایلوت در استان البرز اظهار داشت: یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید تحول در مسایل حمایتی و معیشتی است.

 

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید تصویب لایحه عمومی اجتماعی و حمایت از کودکان بی‌سرپرست، بدسرپرست و زنان بی‌سرپرست است.

 

وی ادامه داد: وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی در یک سال گذشته اقدامات گسترده‌ای را در حوزه حمایتی انجام داده است که نتایج خوبی را در بر داشته است.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اشتغال معلولان گفت: در گذشته سازمان‌های دولتی موظف بودند که سه درصد از سهمیه استخدام خود را به معلولان اختصاص دهند که با رایزنی‌های صورت گرفته این روند در دوره جدید افزایش یافته است.

 

دکتر ربیعی با اشاره به اختصاص یک هزار میلیارد تومان از اعتبارات دولتی در بخش اشتغال معلولان گفت: در این زمینه بنا داریم اقدامات خوبی را در حوزه اشتغال معلولان انجام دهیم.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: همزمان با هفته دولت اجرای طرح نهضت ماندگار بهزیستی در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه اثرات خوبی را داشته است.

 

وی افزود: با اجرای طرح نهضت ماندگار در استان البرز به صورت پایلوت تا به امروز بالغ بر 10هزار نفر از خانواده‌ها یارانه خود را به مددجویان بهزیستی اختصاص داده شده است.

 

وی اضافه کرد: از زمان اجرای طرح نهضت ماندگار تا به امروز 400 میلیون تومان ماهانه به اعتبارات بهزیستی استان البرز اضافه شده است و بنا داریم این طرح‌ها به صورت کشوری اجرا کنیم.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: چنانکه زمینه‌های لازم فراهم شود تا پایان سال 5 الی 6 میلیون نفر در طرح اشاره شده مشارکت خواهند داشت.

 

دکتر ربیعی گفت: اولویت‌های در نظر گرفته شده برای طرح ماندگار در بحث اشتغال توسعه مراجع نگهداری است ضمن اینکه تا دو هفته آینده سامانه سایت طرح نهضت ماندگار بهزیستی رونمایی می‌شود و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به این سایت اقدام به اختصاص یارانه خود به مددجویان بهزیستی باشند.


پایان پیام/

نظر شما