شناسهٔ خبر: 1347590 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

باحضور وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي؛

چندين پروژه عمراني و رفاهي در استان البرز افتتاح شد

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اشاره به اشتغال معلولان گفت: در گذشته سازمان هاي دولتي موظف بودند که سه درصد از سهميه استخدام خود را به معلولان اختصاص دهند که با رايزني هاي صورت گرفته اين روند در دوره جديد افزايش يافته است.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، اين پروژه‌ها شامل مجموعه استخر شنا و سالن تيراندازي است که با زيربناي پنج هزار و ۴۰۰ مترمربع در مجتمع ورزشي فرهنگي کارگران کشور مستقر در کلاک کرج ساخته شده است.
مجموعه استخرشناي اين مجتمع ورزشي داراي سونا، جکوزي، تونل مه، حوضچه آب سرد، سالن بدنسازي و استخر آموزشي شنا است.
براي احداث اين دو پروژه که عمليات ساخت آن‌ها از سال ۹۰ آغاز شده بود، ۶۵ ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي و استاني هزينه شده است.
مجموعه ورزشي کارگران داراي سالن‌هاي مختلف ورزشي است که بخشي از مسابقه‌هاي کشوري در رشته‌هاي مختلف همه ساله در اين مجموعه برگزار مي‌شود.
وزير تعاون کار و رفاه اجتماعي در حاشيه اين آيين اظهار کرد: اين وزارتخانه برنامه‌هاي متعددي براي ساماندهي کارگران بازنشسته و خدماتي در زمينه سفرهاي ارزان اين قشر در دستور کار دارد.
علي ربيعي اختصاص بخشي از امکانات ورزشي کارگران کشور به بازنشستگان و فرزندان آنان را از جمله برنامه‌هاي اين وزارتخانه ذکر کرد.
وي ادامه داد: موضوع تامين مسکن کارگران از ديگر مواردي است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي آن را در برنامه کاري قرار داده است.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: در اين طرح خانواده‌ها مي‌توانند تمام يا بخشي از يارانه خود را به مددجويان بهزيستي اختصاص دهند.
ربيعي در حاشيه بازديد از شيرخوارگاه امام علي (ع) استان البرز با اشاره به آغاز طرح نهضت ماندگار به صورت پايلوت در استان البرز اظهار داشت: يکي از سياست‌هاي دولت تدبير و اميد تحول در مسايل حمايتي و معيشتي است.
وي تصريح کرد: يکي از اقدامات مهم دولت تدبير و اميد تصويب لايحه عمومي اجتماعي و حمايت از کودکان بي‌سرپرست، بدسرپرست و زنان بي‌سرپرست است.
وي ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در يک سال گذشته اقدامات گسترده‌اي را در حوزه حمايتي انجام داده است که نتايج خوبي را در بر داشته است.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اشاره به اشتغال معلولان گفت: در گذشته سازمان‌هاي دولتي موظف بودند که سه درصد از سهميه استخدام خود را به معلولان اختصاص دهند که با رايزني‌هاي صورت گرفته اين روند در دوره جديد افزايش يافته است.
ربيعي با اشاره به اختصاص يک هزار ميليارد تومان از اعتبارات دولتي در بخش اشتغال معلولان گفت: در اين زمينه بنا داريم اقدامات خوبي را در حوزه اشتغال معلولان انجام دهيم.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي ادامه داد: همزمان با هفته دولت اجراي طرح نهضت ماندگار بهزيستي در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه اثرات خوبي را داشته است.
وي افزود: با اجراي طرح نهضت ماندگار در استان البرز به صورت پايلوت تا به امروز بالغ بر ۱۰هزار نفر از خانواده‌ها يارانه خود را به مددجويان بهزيستي اختصاص داده شده است.
وي اضافه کرد: از زمان اجراي طرح نهضت ماندگار تا به امروز ۴۰۰ ميليون تومان ماهانه به اعتبارات بهزيستي استان البرز اضافه شده است و بنا داريم اين طرح‌ها به صورت کشوري اجرا کنيم.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي بيان داشت: چنانکه زمينه‌هاي لازم فراهم شود تا پايان سال ۵ الي ۶ ميليون نفر در طرح اشاره شده مشارکت خواهند داشت.
ربيعي گفت: اولويت‌هاي در نظر گرفته شده براي طرح ماندگار در بحث اشتغال توسعه مراجع نگهداري است ضمن اينکه تا دو هفته آينده سامانه سايت طرح نهضت ماندگار بهزيستي رونمايي مي‌شود و خانواده‌ها مي‌توانند با مراجعه به اين سايت اقدام به اختصاص يارانه خود به مددجويان بهزيستي باشند.
دو بخش ويژه مراقبت از نوزادان روز سه شنبه در آييني با حضور وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در بيمارستان البرز وابسته به سازمان تامين اجتماعي در کرج به بهره برداري رسيد.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در حاشيه گشايش اين دو بخش درماني گفت: سالانه ۱۲۰ هزار ميليارد ريال در بخش درمان مستقيم، غيرمستقيم و نظام سلامت سازمان تامين اجتماعي هزينه مي‌شود.
وي ادامه داد: دردولت تدبير و اميد سه مقوله شامل افزايش زمان اعتبار دفترچه‌هاي درماني بيمه شدگان تامين اجتماعي، کيفيت خدمات و بيمه درماني ايرانيان در اولويت کاري سازمان تامين اجتماعي قرار گرفته است.
ربيعي اظهار کرد: طرح الکترونيکي کردن بيمه بيماران از ديگر برنامه‌هاي سازمان تامين اجتماعي است که با جديت دنبال مي‌شود.
وزير تعاون، رفاه و تامين اجتماعي افزود: اکنون سازمان تامين اجتماعي داراي دو بيمارستان و هشت هزار تخت در کشور است که تا پايان امسال چهار بيمارستان ديگر گشايش مي‌يابد.
وي همچنين از آغاز عمليات ساخت ۲۴ کلينيک درماني تا پايان امسال در کشور خبرداد و گفت: اين پروژه‌هاي درماني تا سه سال آينده به بهره برداري مي‌رسند.
ربيعي با اشاره به راه اندازي دو بخش جديد در بيمارستان البرز شهرکرج، اظهار کرد: با گشايش بخش‌هاي مراقبت ويژه از نوزادان، هفت پزشک متخصص و فوق تخصص و ۴۰ نفر پرستارو کار‌شناس به کادر پزشکي و درماني اين بيمارستان افزوده شد.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي از توزيع مرحله دوم بسته حمايت غذايي ويژه گروه‌هاي مشمول در روزهاي آينده خبر داد و گفت: قصد داريم ۵۰ درصد تسهيلات را به سمت توليد هدايت کنيم.
ربيعي همچنين با حضور در مرکز آموزش اشتغال صنعت پوشاک اشتهارد درباره طرح ملي اشتغالزايي آموزش‌هاي محصول محور در مرکز آموزش فني و حرفه‌اي اشتهارد گفت: سازمان فني و حرفه‌اي در راستاي تحقق سياست‌هاي کلي اشتغال و اقتصاد مقاومتي و همچنين اجراي سياست‌ها و راهبردهاي بسته سياستي، اجرايي توسعه اشتغال پايدار در دولت تدبير در مسير پيوند زنجيره آموزش و اشتغال طرح بزرگ اشتغالزايي آموزش‌هاي محصول محور را دنبال مي‌کند.
وي ادامه داد: طرح بزرگ اشتغالزايي آموزش‌هاي محصول محور به صورت تعاوني و پشتيباني با مشارکت موثر کارآفرينان به صورت تخصصي و بين رشته‌اي آموزش تا فروش محصول که‌‌ همان طرح خانه تا کارخانه است را دنبال مي‌کند.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي ايجاد اشتغال را مهم‌ترين دغدغه دولت خواند و افزود: اگر در سياست‌هاي دولت به بحث رفاه توجه کرديم بايد درنظر داشته باشيم که رفاه پايدار از مسير توسعه و اشتغال حاصل مي‌شود.
وي در ادامه تأکيد کرد: رفاه اجتماعي در کنار زندگي کرامتمندانه با ايجاد اشتغال دنبال مي‌شود رئيس جمهور بار‌ها در شوراهاي مختلف دولت موضوع رفاه و اشتغال را در کنار هم دو موضوع مهم دولت قلمداد کرده‌اند.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بيان اينکه شادابي و نشاط ايران در گرو موفقيت در فضاي اشتغال است اظهار کرد: اکنون تمام سياست‌ها در بحث اشتغال به سمت تقاضاي نيروي کار بوده است اما آنچه مهم است اين است که امروز توجه تنها نبايد به سمت تقاضاي نيروي کار باشد بلکه بايد عرضه کار مورد بررسي قرار گيرد که دولت تدبير اين دو مورد را در کنار هم در دستور کار دارد.
ربيعي گفت: در راستاي تحقق سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و بسته سياستي اجرايي توسعه اشتغال پايدار به دنبال افزايش فرصت‌هاي شغلي هستيم.
وي از اختصاص ۷ هزار ميليارد تومان بودجه عمراني در ۵ ماهه اول سال ۹۳ خبر داد و گفت: همچنين به منظور حمايت از توليد چند روز گذشته در دولت مصوب شد ۳۰۰ ميليارد تومان از وجوه اداره شده به منظور يارانه توليد تخصيص داده شود.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با تأکيد براينکه از ديگر برنامه‌هاي دولت در بسته سياستي اشتغال جلوگيري از تعطيلي بنگاه‌هاي نيمه فعال است گفت: يکي از مباحث مهمي که امسال در دستور کار داريم جهت گيري ۵۰ درصدي تسهيلات به سمت توليد است تا بتوانيم از اين طريق به رشد مطلوب اقتصادي و در ‌‌نهايت بهبود وضعيت بيکاري دست يابيم.
ربيعي ادامه داد: تورم بيکاري نيروي تحصيل کرده يکي از مسائل مهمي است که با همکاري سازمان فني و حرفه‌اي در دستور کار داريم. مهارت آموزي مي‌تواند استراتژي خوبي براي آماده کردن نيروي تحصيلکرده بيکار به بازار کار باشد.
وي بيان کرد: برنامه‌هاي آموزشي سازمان فني و حرفه‌اي براي توانمندسازي نيروي تحصيل کرده از موارد مهمي است که دنبال مي‌کنيم.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بيان اينکه سياست‌هاي اشتغال دولت در دو سطح کلان و خرد بررسي مي‌شود گفت: راه اندازي عمومي توليد که منجر به رشد ۷ درصدي در اقتصاد مي‌شود از سياست‌هاي اشتغالي در سطح کلان است و در سطح خرد ايجاد ساليانه ۵۰۰هزار شغل در شوراي عالي اشتغال تصويب شده است که براي تحقق اين موضوع قصد داريم کاريابي‌ها را فعال و نيروي کار پس از شناسايي تفکيک و توسط سازمان آموزش فني و حرفه‌اي آموزش مهارت ديده و سپس براي دريافت تسهيلات به صندوق مهر امام رضا (ع) معرفي مي‌کنيم.
ربيعي افزود: بحث فرهنگ نيروي کار مسئله مهمي است که بايد به صورت جدي دنبال شود قصد داريم سياست اشتغالي از خانه تا کارخانه را به صورت تعاوني، پشتيباني با مشارکت موثر کارآفرينان به صورت تخصصي و بين رشته‌اي آموزش تا فروش محصول دنبال کنيم.
وي از راه اندازي صندوق اشتغال در سراسر استان‌ها خبرداد و گفت: تقويت سازمان‌هاي کارآفريني و ايجاد صندوق اشتغال از برنامه‌هاي مهم اين وزارتخانه است تا بتوانيم ايجاد اشتغال پايدار را با اجراي عدالت آموزشي به ويژه اموزش‌هاي فني و حرفه‌اي، جلب مشارکت کارآفرينان به منظور حفظ و ايجاد اشتغال دنبال مي‌کنيم.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي ادامه داد: ثبت ۸۰۰ هزار بيمه شده جديد در آمار تأمين اجتماعي نشان دهنده علائم خروج از رکود است که از اين ميزان ۳۰۰ هزار نفر براي اولين بيمه شده‌اند.
ربيعي خبر داد: از هفته دولت تا کنون ۱۰ هزار نفر يارانه خود را براي حمايت از سازمان بهزيستي اهدا کرده‌اند که اين مسئله حکايت از تلاش مردم براي رسيدن به رفاه عمومي دارد.
نخستين شهرک آموزشي توليدي صنعت پوشاک کشور روز سه شنبه در آييني با حضور دکتر علي ربيعي وزيرتعاون، کار و رفاه اجتماعي در شهرستان اشتهارد استان البرز گشايش يافت.
شهرستان اشتهارد در ۷۰ کيلومتري جنوب غربي کرج مرکز استان البرز قرار دارد.
يادآور مي‌شود، در اين سفر فشرده جمعي از مديران صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان، روستائيان و عشاير نيز حضور داشتند.

نظر شما