شناسهٔ خبر: 13143105 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سیاست های افتصاد کلان «اوراسیا» برای دو سال آینده تعیین شد

تهران - ایرنا - سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا دستورالعمل های سیاست های اقتصاد کلان کشورهای عضو را برای سالهای 2016 و 2017 میلادی تعیین کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری کانیوز، جلسه شورای عالی اقتصادی اوراسیا با حضور «ولادیمیر پوتین»، «نورسلطان نظربایف» «سرژ سرکیسیان»، «الکساندر لوکاشنکو» و «الماسبیک آتامبایف» به ترتیب روسای جمهوری فدراسیون روسیه، قزاقستان، ارمنستان، بلاروس و قرقیزستان در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد.
«تیگران سرکیسیان» رئیس هیئت مدیره کمیسیون اقتصادی اوراسیا، گفت: در این نشست، سند ضد بحران اقتصادی و شناسایی مهمترین چالش های کوتاه مدت و میان مدت پیش روی اقتصاد کشورهای عضو اوراسیا ( EAEC) مشخص و به تایید اعضا رسید.
او توضیح داد که که در این جلسه سران تصمیم به ایجاد یک نهاد تابع در زمینه رفاهی و بهداشتی با هدف ارائه کمک های جامع به جمعیت کشورهای عضو این اتحادیه گرفتند .
به گزارش واحد مطبوعاتی دولت قزاقستان، در این جلسه مقرر شد نشست بعدی شورا در ماه دسامبر سال جاری (دی ماه) در مسکو برگزار شود.
هشتم خرداد ماه سال 93 در آستانه پایتخت قزاقستان بین سه کشور روسیه، قزاقستان و بلاروس سندی برای تاسیس «اتحادیه اقتصادی اوراسیا» که گفته می شود بزرگترین اتحادیه جدید اقتصادی جهان پس از اتحادیه اروپا خواهدبود ، به امضا رسید. بعدها ارمنستان هم به این اتحادیه پیوست. قرقیزستان نیز خرداد سال گذشته، رسما عضو این اتحادیه شد.
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه دیروز( سه شنبه ) در دیدار با «نورسلطان نظربایف» همتای قزاقستانی خود گفته بود که از اتحادیه اقتصادی اوراسیا انتظار جادو نداریم اما من شکی ندارم که این اتحادیه برای غلبه بر مشکلات فعلی کمک خواهد کرد.
آساق**1663**

نظر شما