شناسهٔ خبر: 12191742 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ایتالیا با پذیرش سفیر جدید رژیم صهیونیستی مخالفت کرد

ایتالیا ضمن اعلام مخالفت با تصمیم نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای تعیین «ویاما نیرنشطاین» به عنوان سفیر این رژیم در رم، خواستار بازنگری در این تصمیم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، روزنامه «هاآرتص» نوشت که «ماتئو رنتزی» نخست‌وزیر ایتالیا حدود یک ماه و نیم قبل در نامه‌ای مخفیانه به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از وی خواسته بود در تصمیم خود تجدید نظر کند.

این در حالی است که نتانیاهو ماه آگوست گذشته نیرنشطاین ۷۱ ساله را به عنوان سفیر جدید رژیم صهیونیستی در رم  انتخاب کرد. نیرنشطاین یک خبرنگار و عضو پارلمان ایتالیا طی سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از حزب راست‌گرای ایتالیا به رهبری «سیلویو برلوسکنی» نخست‌وزیر پیشین این کشور و معاون رئیس کمیته خارجی پارلمان ایتالیا بود.

روزنامه هاآرتص به نقل از یک منبع آگاه ایتالیایی نوشت که دفتر نخست‌وزیری ایتالیا پس از آن که دریافت تعیین نیرنشطاین به خاطر انزجار اقلیت یهودی ساکن ایتالیا، مخالفت وزارت خارجه و سازمان‌های امنیتی این کشور می‌تواند مشکل آفرین باشد، با ارسال نامه‌ای به نتانیاهو مخالفت خود با این مساله را اعلام کرد.

یکی از دلایل اصلی مخالفت‌ها با تعیین نیرنشطاین به عنوان سفیر رژیم صهیونیستی این است که وی یک شخصیت سیاسی بلندپایه است و ایتالیایی‌ها نمی‌خواهند وی سفیر طرفی دیگر در رم باشد و علاوه بر این نیرنشطاین به دلیل این‌که پیش از نماینده پارلمان ایتالیا بوده است، از دولت این کشور حقوق دریافت می‌کند.

همچنین نیرنشطاین از آنجایی که عضو پارلمان بوده است، از بسیاری از اسرار دولت ایتالیا باخبر است و فرزند او نیز سمت بالایی در سازمان اطلاعات این کشور دارد و این دو مساله موجب مخالفت شدید سازمان‌های امنیتی ایتالیا با انتخاب وی به عنوان سفیر اسرائیل شده است.

به رغم این‌که نیرنشطاین در سال ۲۰۱۳ تابعیت اسرائیلی گرفت، اما همچنان در رم زندگی می‌کند. وی پیش از این نیز خود را برای رهبری اقلیت یهودی ساکن ایتالیا نامزد کرده بود اما شکست خورد.

 

نظر شما