شناسهٔ خبر: 12197456 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ایتالیا سفیر پیشنهادی نتانیاهو را نپذیرفت!

بین الملل > اروپا - ایسنا نوشت: ایتالیا ضمن اعلام مخالفت با تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تعیین "ویاما نیرنشطاین" به عنوان سفیر این رژیم در رم، خواستار بازنگری در این تصمیم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روزنامه عبری زبان هاآرتص، متئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا حدود یک ماه و نیم قبل در نامه‌ای محرمانه به نتانیاهو از او خواسته بود در تصمیم خود تجدید نظر کند.

نیرنشطاین یک خبرنگار و عضو پارلمان ایتالیا طی سال‌های 2008 تا 2013 از حزب راست گرای ایتالیا به رهبری سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر سابق این کشور و معاون رئیس کمیته خارجی پارلمان ایتالیا بود. نتانیاهو ماه اوت نیرنشطاین 71 ساله را به عنوان سفیر جدید رژیم صهیونیستی در ایتالیا انتخاب کرد. 

روزنامه هاآرتص به نقل از یک منبع آگاه ایتالیایی نوشت: دفتر نخست وزیری ایتالیا پس از آنکه دید تعیین نیرنشطاین به خاطر انزجار اقلیت یهودی ساکن ایتالیا، مخالفت وزارت خارجه و سازمان های امنیتی این کشور می‌تواند مشکل آفرین باشد، با ارسال نامه‌ای به نتانیاهو مخالفت خود با این مساله را اعلام کرد.

یکی از دلایل اصلی مخالفت با تعیین نیرنشطاین به عنوان سفیر رژیم صهیونیستی این است که وی یک شخصیت سیاسی در ایتالیاست و ایتالیایی‌ها نمی‌خواهند کسی که قبلا نماینده پارلمان ایتالیا بوده است و از رم حقوق می‌گیرد سفیر دولت دیگری باشد.

همچنین نیرنشطاین از آنجایی که عضو پارلمان بوده است، از بسیاری از اسرار دولت ایتالیا باخبر است و فرزند او نیز سمت بالایی در سازمان اطلاعات این کشور دارد و این دو مساله موجب مخالفت شدید سازمان های امنیتی ایتالیا با انتخاب او به عنوان سفیر اسرائیل شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به رغم اینکه نیرنشطاین در سال 2013 تابعیت اسرائیلی گرفت اما همچنان در رم زندگی می‌کند. او قبلا نیز خود را برای رهبری اقلیت یهودی ساکن ایتالیا نامزد کرده بود اما شکست خورد.

این در حالی است که به رغم مخالفت ها و اعتراضات شدید ایتالیایی ها، نتانیاهو از تصمیم خود منصرف نشده و اواخر ماه مارس گذشته مراحل مقدماتی تعیین نیرنشطاین به عنوان سفیر جدید در رم انجام شد و یک منبع عالی رتبه در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که طی هفته های آینده دولت نتانیاهو موافقت نهایی خود با این مساله را اعلام خواهد کرد.

در همین حال، رئیس اقلیت یهودی ایتالیا و خاخام رم در جریان سفر رووین ریولین به رم از او خواستند مداخله کرده و مانع از تعیین نیرنشطاین به عنوان سفیر رژیم صهیونیستی در ایتالیا شود.

نیرنشطاین وابسته به حزب راست گرای ایتالیا است و حزب حاکم این کشور چپ گرا است و صهیونیست ها بخاطر این مساله نگرانند که تعیین او به عنوان سفیر اسرائیل پیامدهایی منفی برای آن ها در پی داشته باشد. 

۵۰۵۰

نظر شما