شناسهٔ خبر: 1146852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

سرانه جنگل در کهگیلویه و بویراحمد ۱ و نیم هکتار است

خبرگزاری تسنیم: معاون توسعه مدیریت و منایع انسانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد سرانه جنگل در استان را نزدیک به ۱ و نیم هکتار دانست و گفت: این آمار در سال های اخیر به دلیل تخریب جنگل ها کاهش داشته است اما باز هم بیش از یک میلیون هکتار جنگل داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، مجید محنایی در همایش ملی بلوط در دانشگاه یاسوج اظهار کرد: جنگل های کهگیلویه و بویراحمد از نظر اقتصادی به صرفه نیستند اما از نظر زیست محیطی بسیار باارزشند.

وی با بیان اینکه برخلاف جنگل های شمال کشور که سهم زیادی در ارزش افزوده اقتصادی کشور دارند جنگل های زاگرس اینگونه نیستند، بیان کرد: امیدواریم که همایش ملی بلوط بتواند برای ابعاد اقتصادی جنگل های کهگیلویه و بویراحمد نیز راهکار ارائه دهد.

معاون توسعه مدیریت و منایع انسانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد سرانه جنگل در استان را 1/2هکتار دانست و افزود: البته این آمار در سالهای اخیر به دلیل تخریب جنگل ها کاهش محسوس داشته است.

محنایی از بسیج علمی سپاه پاسداران به علت حمایت از این همایش تقدیر کرد و گفت: حفاظت از منابع طبیعی باید به یک معارف عمومی تبدیل و به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی خاطرنشان کرد: نتایج این همایش می تواند به حفظ جنگل ها و اقتصادی کردن آنها کمک کند به شرطی که مقالات کاربردی و در بخش اجرایی استان مورد استفاده قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منایع انسانی،استانداری کهگیلویه وبویراحمد در ادامه خواستار دائمی شدن دبیرخانه همایش بلوط شد و افزود: مسئولان پیگیر استفاده از پیشنهادات پژوهشگران در بخش های اجرایی استان باشند.

محنایی توسعه مرکز تحقیقات بلوط و حمایت از آن را راهکار دیگری برای دائمی شدن موضوع حفظ جنگل های بلوط دانست و گفت: پیشنهاد می شود در استان شواری تحقیقات بلوط به ریاست بالاترین مقام اجرایی استان تشکیل شود.

انتهای پیام/ ر

نظر شما