شناسهٔ خبر: 1136791 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

با حضور مسئولان کشوری و استانی

همایش ملی جنگل‌های بلوط در یاسوج آغاز شد

با حضور مسئولان کشوری و استانی، همایش ملی جنگل‌های بلوط در یاسوج آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز همایش دو روزه جنگل‌های بلوط با حضور مسئولان کشوری و استانی در یاسوج و در محل سالن شهید چمران دانشگاه این شهر آغاز به کار کرد.

به گزارش فارس، این همایش توسط بسیج علمی پژوهشی استان و پژوهشکده منابع طبیعی و زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری دستگاه‌هایی همچون استانداری کهگیلویه و بویراحمد، دانشگاه یاسوج، مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها، اداره‌کل محیط زیست، اداره‌کل منابع طبیعی استان، دانشگاه علوم پزشکی، امور عشایر، پیام‌نور و سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های مرتبط دیگر برگزار شد.

محورهای این همایش عبارتند از حفاظت و احیا و اصلاح و توسعه، ارزش‌های زیست‌محیطی و کاربردهای جنگل‌های بلوط  که این همایش اهدافی را نیز در بر می‌گیرد.

از مهم‌ترین اهداف این همایش می‌توان به تبیین اهمیت و جایگاه جنگل‌های بلوط، یافتن راهکارهای بهره‌گیری اصولی از این جنگل‌ها، ایجاد حساسیت و انگیزه و توجه برای حفاظت و احیای این جنگل‌ها و شناسایی و ایجاد ارتباط با سازمان‌ها و مراکز تحقیقاتی یاد کرد.

گفتنی است که این همایش امروز و فردا در دانشگاه یاسوج با سخنرانی افراد صاحب‌نظر برگزار می‌شود که میهمانان خارجی نیز در آن شرکت خواهند داشت.

تاریخ ارسال مقالات به این همایش از 25 اسفند 92 تا 25 اردیبهشت 93 بود که تاریخ اعلام نتایج داوری نیز 20 تیرماه سال‌جاری بود.

محصولات بلوط در همایش ملی جنگل‌های بلوط

مقالات همایش ملی بلوط

غرفه غذاهای محلی در حاشیه همایش

انتهای پیام/2571/و30/ض1002

نظر شما