شناسهٔ خبر: 1102190 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

نخستین فیلم از شکست محاصره آمرلی و فرار داعش

ارتش عراق و نیروهای مردمی و پیشمرگه کرد بعد از هشتاد روز توانستند محاصره شهر آمرلی در شمال عراق را که در محاصره عناصر داعش بود، در هم بشکنند.

صاحب‌خبر -

"جودت العساف" خبرنگار شبکه العالم که نیروهای ارتش عراق را در این عملیات همراهی کرده است، گزارش داد: گروه داعش از بیش از دو ماه پیش شهر آمرلی را به محاصره خود در آورده بود اما در نهایت ارتش و نیروهای مردمی و پیشمرگه کرد روز یکشنبه از محور روستای حبش در جنوب شهر آمرلی وارد این شهر ترکمان نشین شدند.
"قاسم عطا" سخنگوی نیروهای مسلح عراق گفت: نیروهای ارتش وارد آمرلی شده و شکست سنگینی به گروه داعش وارد کرده و محاصره آن را شکستند.
وی افزود: آزادسازی این شهر پیروزی دیگری در مسیر پاکسازی مناطق واقع در غرب شهر آمرلی و صلاح الدین و روستاهای باقی مانده از منطقه العظیم گرفته تا حمرین است.
یکی از اعضای نیروهای مردمی "گروهان های صلح" به خبرنگار العالم گفت: این نیروها با خود پیمان بستند که از عراق محافظت کنند، و کشور را از هر متجاوزی آزاد کرده و جلوی دخالت خارجی را بگیرند.
وی تأکید کرد: همانطور که ما دیروز اشغالگران آمریکایی و همدستانش را از عراق بیرون راندیم، امروز نیز عراق را از داعش و پلیدیهای آن از جنوب گرفته تا شمال پاکسازی خواهیم کرد.
خبرنگار العالم همچنین با اشاره به ستون دودی که از سمت شهر سلیمان بیک به هوا برخاسته است، گفت: دلاوران ارتش عراق و گردانهای مردمی با پشتیبانی هوایی وارد این شهر شدند.
وی افزود: نبردها هم اکنون برای پاکسازی شهر از عناصر باقی مانده گروه داعش ادامه دارد و تنها چند ساعت باقی مانده است تا همگی ما به طور کامل وارد آن شویم و به خواست خدا در خیابانهای این شهر راه برویم.

یکی از نیروهای پیشمرگه کرد نیز در گفت وگو با خبرنگار العالم تصریح کرد: ما وظیفه خود را انجام می دهیم ما کردها و نیروهای پیشمرگه بخشی جدایی ناپذیر از عراق هستیم، و از هر وجب آن دفاع خواهیم کرد.

نبردها بین ارتش عراق با داعش برای بیرون راندن تروریستها از روستاهای باقی مانده اطراف شهر آمرلی در جریان است.

جودت العساف تأکید کرد : جاده منتهی به آمرلی قابل استفاده شده و و ستون های نظامی به پیشروی و پاکسازی منطقه از عناصر داعش ادامه می دهند.

شهر آمرلی در 160 کیلومتری شمال بغداد از 84 روز پیش در برابر حملات گروه تروریستی داعش مقاومت کرد و با وجود قطع آب و غذا و محاصره کامل آن از همه جهت، عناصر داعش نتوانستند به آن نفوذ کنند.
خبرنگار العالم گفت: بعد از هلاکت "ابوطیبه" والی داعش در سلیمان بیک، حدود 30 نفر از عناصر داعش خود را تسلیم ارتش کردند.
 

نظر شما