شناسهٔ خبر: 11014110 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امضای تفاهم نامه همکاری فدراسیون جانبازان و قلم چی

تفاهم نامه همکاری بین فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان و بنیاد علمی، آموزشی قلم چی به امضای دو طرف رسید.

صاحب‌خبر -
امضای تفاهم نامه همکاری فدراسیون جانبازان و بنیاد آموزشی قلم چیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ در مراسم امضای این تفاهم نامه، مسئولان فدراسیون و بنیاد علمی، آموزشی قلم چی حضور داشتند و درباره زمینه های همکاری مشترک گفتگو و تبادل نظر شد.
خسروی وفا، رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان در خصوص این تفاهم نامه گفت: لازم است که ورزشکاران علاوه بر بعد ورزشی و پرورش جسم، در زمینه آموزشی هم رشد داشته باشند. بخشی از اهداف بنیاد علمی، آموزشی قلم چی با شرایط ورزشکاران دارای معلولیت منطبق است و بر اساس این تفاهم نامه این افراد نیز می توانند در چتر حمایتی این بنیاد قرار بگیرند.
او افزود: تلاش برای تقویت آموزشی افراد، رشد اجتماعی آنها را نیز در پی خواهد داشت و با امضای این تفاهم نامه، اساس کار و شروع جدی آن در سال 95 کلید خواهد خورد.
کاظم قلم چی، بنیانگذار کانون فرهنگی آموزش و بنیاد علمی، آموزشی قلم چی نیز گفت: خوشحالم که این امکان فراهم شده تا در چارچوب اهدافمان، بنیاد بتواند قدم دیگری برای بورسیه کردن دانش آموزان دارای معلولیت بردارد و این افراد به واسطه ورزشکار بودن، انگیزه ی بیشتری برای رشد و ارتقا دارند.
او افزود: بنیاد قلم چی، وقف عام،از سال 84 کار خود را آغاز کرد و اهداف عمده ای نظیر، بورسیه کردن دانش آموزان با انگیزه و استعداد با شرایط مالی ضعیف، ساخت مدارس و کتابخانه و نیز هوشمند سازی مدارس و حمایت از اقدامات فرهنگی که به گسترش دانش کمک می کنند را سرلوحه کار خود قرار داد.
قلم چی ادامه داد: این فعالیت ها در ابتدا با پوشش 8 هزار دانش آموز آغاز شد و امروز در دهمین سالگرد تاسیس این بنیاد در آستانه رسیدن به مرز پوش 100 هزار نفر دانش آموز هستیم.
او در خصوص این تفاهم نامه و حمایت از دانش آموزان استثنایی گفت: این دانش آموزان به خصوص ورزشکاران، دارای انگیزه و شوق ذوق کافی هستند و هنگامی که از آنها حمایت بشود، انگیزه هایشان مضاعف خواهد شد و ما باید در کنار ورزش برای ارتقا علمی آنها نیز گام برداریم. در این خصوص فرزندان ورزشکاران دارای معلولیت نیز تحت پوشش این طرح خواهند بود.
قلم چی افزود: آنچه که ارزشش از اقدامات ما مهم تر است، تشخیص و معرفی این افراد است که به عنوان مثال در همین تفاهم نامه فدراسیون به ما کمک می کند تا بخشی از جامعه هدف را شناسایی و خدمات رسانی کنیم.

نظر شما