شناسهٔ خبر: 10969397 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

صرافی ها مجاز به اعلام نرخ ارز در سایت های خود هستند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارما، دامنه این برنامه برای حذف قیمت ارز آزاد تا جایی رسیده است که حتی سایت رسمی اتحادیه صنف، طلا، جواهر و صراف هم از درج نرخ عرضه دلارآمریکا خودداری می کند.

با این وجود محمدعلی کریمی مدیر روابط عمومی بانک مرکزی دیروز در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما اعلام کرد:صرافی های مجاز همچون گذشته مجاز به اعلام نرخ در تابلو و سایت های وابسته خود هستند.

وی گفت : با توجه به تخلف برخی سایت های اعلام نرخ در اعلام قیمت های غیر واقعی و بی توجهی این سایت ها به تذکرات پی در پی بانک مرکزی برای همراهی با بازار واقعی ارز به حدود ۲۰ سایت اعلام نرخ تذکر داده شد تا از درج نرخ خودداری کنند. برخی از این سایت ها در هنگام کاهش قیمت اقدام به درج سقف قیمت می کردند یا در ایام تعطیل نرخ روز بعد را درج می کردند که بارها به مسئولان این سایت ها تذکر داده شد.

وی افزود: متاسفانه تذکر بانک مرکزی به این قبیل سایت ها این گونه تلقی شد که صرافی ها از درج قیمت منع شده اند که این اخبار صحت ندارد و صرافی های مجاز همچون گذشته نرخ ها را در تابلو و سایت های خود درج می کنند. کریمی خاطرنشان کرد : هموطنان می توانند برای اطلاع از آخرین میانگین قیمت ارز به سایت SANARATE.IRمراجعه کنند.

امیر بیت لفته دبیر کانون صرافان ایرانیان هم اعلام کرد: روند نرخ گذاری و داد و ستد ارز در صرافی ها عادی است و صرافان همچون گذشته موظف به درج نرخ قیمت در تابلو هستند.

وی افزود: هیچ دستورالعمل خاصی برای حذف نرخ گذاری در صرافی‌ها ابلاغ نشده است و تنها صرافی هایی که دارای سایت هستند، از درج قیمت در سایت منع شده اند.

نظر شما