شناسهٔ خبر: 1094544 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

قهرمانان آمرلی آزاد شدند/ ورود نخستین نیروهای ارتش

شبکه تلویزیونی « العراقیه » به نقل از «سرلشگر قاسم عطا» ، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، از ورود نخستین گروه های متشکل از ارتش و نیروهای داوطلب مردمی به منطقه « آمرلی » در شمال عراق ، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نیروهای دفاع مردمی و ارتش عراق از محور «طوزخرماتو» وارد منطقه «آمرلی» شدند. عملیات وسیع نیروهای مردمی و نظامی با پشتیانی هوایی برای شکست محاصره «آمرلی» و بیرون راندن تروریست ها از این منطقه ، از چهار محور عملیاتی ادامه دارد.

منطقه «آمرلی» با بیش از 15 هزار سکنه نزدیک به سه ماه بود که در محاصره تروریست های « داعش » بود.

 

آمرلی با وجود حملات بی وقفه تروریست های داعش، که بر مبنای حملات و نفوذهای کوچک پارتیزانی اما پرتعداد و از چندین جهت انجام می شد، بیش از دو ماه مقاومت کرد و مدافعان شهر، حسرت پیشروی را بر دل دست پروردگان صهیونیسم گذاشتند. در این مدت، بالگردهای یگان طلایی مهمات و آذوقه به مردم می رساندند و تا حد امکان، مهاجمان به شهر را که در دسته های ده تا بیست نفره، سازماندهی شده بودند، نابود می کردند، اما به علت پراکنده بودن این گروه ها در دشت ها و کوه های و مزرعه های حومه شهر، از بین بردن همه آنها ناممکن شده بود.

 

شهر کوچک آمرلی در چنین وضعیتی دو ماه مقاومت کرد و این در حالی بود برخی شهرهای به مراتب بزرگتر و پرجمعیت تر، با خیانت سران و شخصیت های تاثیرگذارشان که از مدت ها قبل نمک گیر دلارهای نفتی وهابی ها شده بودند و یا طمع بهروزی در صورت مطیع شدن در برابر داعش، سستشان کرده بود، در کمتر از نیم روز سقوط کرده و مردمشان ناچار به تحمل خفت و خواری هایی شدند که غنیمت جنگی شدن زنان و فرزندانشان به دست اراذل و اوباش چچنی، قفقازی و آلمانی و سعودی و ... تنها یک نمونه از آن بود.

 

شیوخ برخی شهرهای سقوط کرده نیز، از پروژه هراس افکنی تکفیری ها مرعوب شده و به بهانه اینکه نباید جان و مال مردم را به خطر اندازیم، خانه و کاشانه خود را دو دستی تقدیم اراذل و اوباش داعش کردند، اما مدافعان امرلی برخورد دیگری با اخبار وحشیگری های داعش داشتند و اتفاقا همین ماجرا را انگیزه و دلیل مضاعف خود برای دفاع از ناموس و جان و مال خود دانستند.

 

برابر گزارش ها، مردم منطقه با تیراندازی هوایی به استقبال نیروهای مردمی رفتند و شور و شوق خود را از شکست محاصره منطقه «آمرلی» ابراز کردند.

نظر شما