شناسهٔ خبر: 10389309 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گلایه های دبیر فدراسیون نابینایان از وزیر ورزش

دهم بهمن پارسال در مراسم تجلیل از مدال آوران مسابقات آسیایی اینچئون بود که هیچ اسمی از فدراسیون نابینایان و کم بینایان برده نشد؛درحالی که در رقابت های پاراآسیایی اینچئون ورزشکاران نابینا و کم بینا ۳۵ مدال از ۱۲۰ مدال کشورمان را کسب کرده بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، اما این پایان کار نبود و چند روز پیش هم در پنجمین دوره مسابقات جهانی نابینایان و کم بینایان که در سئولِ کره جنوبی با حضور 60 کشور برگزار شد و ورزشکاران کشورمان با 32 مدال رنگارنگ به مقام سومی جهان دست یافتند.
ملی پوشان نابینا و کم بینای کشورمان در چهار سال گذشته در مسابقات آنتالیا که در 6 رشته شرکت کرده بودند به مقام ششمی رسیده بودند اما کاروان بعثت که تنها با چهار تیم گلبال ، جودو ، دوومیدانی و پاورلیفتینگ پا به این رقابت ها گذاشت با 2 پله صعود نسبت به دوره قبل سوم شدند.
دبیر فدراسیون نابینایان و کم بینایان به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: کاروان ورزشی ما می توانست مقام بهتری هم کسب کند و تیم های شطرنج آقایان و بانوان و گلبال بانوان که می توانستند مدال های رنگارنگ کسب کنند به علت حضور ورزشکاران رژیم صهیونیستی به این مسابقات اعزام نشدند و به لحاظ محدودیت منابع مالی تیم فوتبال 5 نفره هم به این مسابقات اعزام نشد.
جعفری گلایه هایی از وزارت ورزش هم داشت او می گوید: ما یکی از فدراسیون های ورزشی هستیم و کسب مقام سومی جهان عنوان مهمی است اما متاسفانه مورد بی مهری قرار می گیریم بگونه ایکه در مراسم استقبال از ورزشکاران حین بازگشت به تهران از وزارت ورزش فقط آقای گواری مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ها حضور داشت و از وزیر و معاونانش هیچ خبری نبود ؛ حتی محمود خسروی وفا رئیس کمیته پاراالمپیک هم زحمت رفتن تا فرودگاه را به خود نداده بود.
دبیر فدراسیون نابینایان می گوید: وزیر ورزش اگر مشغله کاری داشت می توانست به یک پیام ساده بسنده کند و حتی روابط عمومی وزارت ورزش هم پیامی صادر نکرد و امیدواریم در مسابقات آینده ورزشکاران ما که بخش خاص جامعه هستند ، دیده شوند.
در پنجمین دوره مسابقات جهانی نابینایان و کم بینایان تیم پاورلیفتیگ ایران با 11 مدال طلا ، 3 نقره و 3 برنز قهرمان جهان شدند و تیم دوومیدانی هم میان 58 کشور با مدال 4 طلا ، 3 نقره و 7 برنز به مقام سوم رسید ضمن اینکه در رشته جودو یک مدال برنز کسب کردیم و در مجموع با 32 مدال رنگارنگ سوم جهان شد.
حال به اعتقاد فدراسیون نشینان و کارشناسان اگر ورزشکاران نابینا نمی بینند لااقل وزارت ورزش و جوانان ،کمیته پاراالمپیک و رسانه ها می توانند ببینند.

نظر شما