شناسهٔ خبر: 9460061 - سرویس اجتماعی
منبع: پانا | لینک خبر

تردد در دو جاده مرزی خوزستان در مسیر زوار اربعین روان است

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان گفت: در حال حاضر ترافیک در دو مسیر اهواز چذابه و خرمشهر شلمچه روان است.

صاحب‌خبر -


ایرنا نوشت:
به گزارش پانا از خوزستان ، سرهنگ سید رحمان موسوی اظهار کرد: با حضور پلیس در دو مسیر یاد شده زوار اربعین حسینی بدون کمترین مشکلی در حال حرکت به سوی مرزهای ایران و عراق برای شرکت در مراسم اربعین حسینی هستند.
وی در عین حال از شهروندان خواست با توجه به حضور گسترده مردم در روزهای آتی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از آوردن خودروهای شخصی اجتناب ورزند تا مشکل ترافیکی به عمل نیاید.
موسوی تاکید کرد: ستاد اربعین حسینی استان خوزستان به اندازه کافی اتوبوس و خودروهای عمومی برای انتقال زوار در مسیرهای یاد شده در نظر گرفته و نیازی به آوردن خودروی شخصی نیست.
موسوی با اشاره به اینکه پارکینگ برای 15 هزار دستگاه خودروی شخصی در دو مرز چذابه و شلمچه ایجاد شده است اظهار کرد: پارکینگهای تعبیه شده برای خودروهای شخصی زوار در حال تکمیل شدن است به همین دلیل بهتر است زوار خودروی شخصی به مرزهای خوزستان نیاورند.

*** هیچ روادیدی در مرزهای خوزستان صادر نمی شود
سرهنگ موسوی تاکید کرد هیچ روادیدی در دو مرز چذابه و شلمچه صادر نمی شود و زوار بدون روادید و گذرنامه به هیچ وجه به مرزها مراجعه نکنند زیرا مجبور به ماندن در پشت مرزها می شوند و عملا باعث ازدحام جمعیت و کند شدن خدمات دهی به زوار خواهند شد.
وی گفت: کشور عراق تصمیم جدی گرفته است که امسال حتی یک زائر بدون روادید را نپذیرد و مردم به شایعاتی که در فضای مجازی مبنی بر آزاد شدن روادید در مرزها پخش شده توجه نکنند زیرا به هیچ وجه صحت ندارد.
معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان افزود: مردم فقط به سایتهای رسمی و معتبر کشور مراجعه کنند و به فضاهای مجازی از قبیل واتساپ، تلگرام و غیره توجه نکنند.

*** بیش از 600 هزار نفر از مرزهای استان خوزستان عازم کربلای معلی شده اند
سرهنگ موسوی با اشاره به نظم و انضباط حاکم بر دو مرز چذابه و شلمچه در استان خوزستان گفت : تا پایان روز جمعه حدود 600 هزار نفر زائر از دو مرز شلمچه و چذابه برای شرکت در مراسم اربعین حسینی عازم عراق شدند.
وی گفت: خوشبختانه امنیت و نظم خوبی در مرزها حاکم است و پلیس به عنوان خادمان حسینی جز خدمت دهی به زوار هیچ کار دیگری انجام نمی دهند.

***جاده های مرزی بدون تصادف
وی با تقدیر از زوار اربعین حسینی به دلیل همکاری خوبشان با پلیس گفت: خوشبختانه امسال هیچگونه حادثه رانندگی منجر به فوت یا جرح در دو مسیر منتهی به مرز در خوزستان انجام نشده است.
موسوی گفت: امسال جاده های اهواز- چذابه و خرمشهر- شلمچه از لحاظ زیرساختی به حد استاندارد نزدیک شده و پلیس خادمان زوار نیز در امتداد مسیر حضوری پر رنگ دارد.
مسیر اهواز- چذابه حدود 110 کیلومتر و خرمشهر- شلمچه نیز 30 کیلومتر می باشد که زوار عتبات عالیات همه ساله از این دو مسیر راهی کشور عراق می شوند.