شناسهٔ خبر: 76099662 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: توانمندسازی نخبگان حوزه حکمرانی اولویت ماست

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، با اشاره به ضرورت شناسایی، آموزش و توانمندسازی نخبگان جوان مستعد در حوزه حکمرانی و قانونگذاری، گفت: طی دو سال در مدرسه حکمرانی و قانونگذاری شهید مدرس، بیش از ۱۴ دوره آموزشی تخصصی، ۸۰۰ نفر ساعت آموزش تخصصی ارائه شده است.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان -

به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، شناسایی، آموزش و توانمندسازی نخبگان جوان مستعد در حوزه حکمرانی و قانونگذاری را از ماموریت‌های مهم این مرکز دانست و گفت: برای این ماموریت، در سال ۱۴۰۲ مدرسه حکمرانی و قانونگذاری شهید مدرس تاسیس شد و دوره‌های تخصصی متعددی را برگزار کرده است.
 
وی ادامه داد: دوره‌های آموزشی و حکمرانی مدرسه شهید مدرس مبتنی بر دانش متراکم، انباشته تقنینی و سیاستی مرکز پژوهش‌های مجلس و به صورت کاربردی، میان رشته‌ای و کارگاهی و با محوریت حکمرانی تقنینی برگزار می‌شود.
 
نگاهداری با بیان اینکه این دوره‌ها ترکیبی از مزیت‌های دوره دانشگاهی، خط مشی پژوهشی و پودمانی سازمانی را ارائه می‌دهد، گفت: از سال ۱۴۰۲ تا شهریور ۱۴۰۴ این نهاد بیش از ۴ دوره تخصصی حکمرانی تقنینی به طول ۱۴۴ ساعت برگزار کرده است.
 
وی افزود: در مدرسه حکمرانی شهید مدرس بیش از ۱۱ دوره آموزشی فشرده همچون حکمرانی و سیاست گذاری اقتصادی، حکمرانی محلی و مدیریت شهری، حکمرانی توسعه مدیریت و نظام اداری، پیوست عدالت در نظام قانونگذاری و تجربه نگاری حکمرانی پارلمانی را برگزار شده است.
 
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، در مورد دستورد‌های دو ساله مدرسه حکمرانی و قانونگذاری شهید مدرس هم بیان داشت: برگزاری بیش از ۱۴ دوره آموزشی تخصصی، ۸۰۰ نفر ساعت آموزش تخصصی و شکل گیری شبکه ۹۰۰ نفر از فارغ التحصیلان از ثمرات این فعالیت‌ها است.

انتهای پیام/