به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهش های مجلس، شناسایی، آموزش و توانمندسازی نخبگان جوان مستعد در حوزه حکمرانی و قانونگذاری را از ماموریتهای مهم این مرکز دانست و گفت: برای این ماموریت، در سال ۱۴۰۲ مدرسه حکمرانی و قانونگذاری شهید مدرس تاسیس شد و دوره های تخصصی متعددی را برگزار کرده است.
وی ادامه داد: دوره های آموزشی و حکمرانی مدرسه شهید مدرس مبتنی بر دانش متراکم، انباشته تقنینی و سیاستی مرکز پژوهش های مجلس و به صورت کاربردی، میان رشته ای و کارگاهی و با محوریت حکمرانی تقنینی برگزار می شود.
نگاهداری با بیان اینکه این دوره ها ترکیبی از مزیت های دوره دانشگاهی، خط مشی پژوهشی و پودمانی سازمانی را ارائه می دهد، گفت: از سال ۱۴۰۲ تا شهریور ۱۴۰۴ این نهاد بیش از ۴ دوره تخصصی حکمرانی تقنینی به طول ۱۴۴ ساعت برگزار کرده است.
وی افزود: در مدرسه حکمرانی شهید مدرس بیش از ۱۱ دوره آموزشی فشرده همچون حکمرانی و سیاست گذاری اقتصادی، حکمرانی محلی و مدیریت شهری، حکمرانی توسعه مدیریت و نظام اداری، پیوست عدالت در نظام قانونگذاری و تجربه نگاری حکمرانی پارلمانی را برگزار شده است.
رییس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، در مورد دستوردهای دو ساله مدرسه حکمرانی و قانونگذاری شهید مدرس هم بیان داشت: برگزاری بیش از ۱۴ دوره آموزشی تخصصی، ۸۰۰ نفر ساعت آموزش تخصصی و شکل گیری شبکه ۹۰۰ نفر از فارغ التحصیلان از ثمرات این فعالیت ها است.
پایان پیام
نگاهداری خبر داد
آموزش حکمرانی و قانونگذاری به ۹۰۰ نفر در مدرسه حکمرانی شهید مدرس
رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ضرورت شناسایی، آموزش و توانمندسازی نخبگان جوان مستعد در حوزه حکمرانی و قانونگذاری، گفت: طی دو سال در مدرسه حکمرانی و قانونگذاری شهید مدرس، بیش از ۱۴ دوره آموزشی تخصصی، ۸۰۰ نفر ساعت آموزش تخصصی ارائه شده است.
صاحبخبر -
∎