شناسهٔ خبر: 71542947 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

راه اندازی 6 دانشکده جدید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد غرب تهران

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب از راه اندازی 6 دانشکده هوش مصنوعی، انرژی، جامعه و رسانه، بازار و کسب و کار، فرهنگ و زندگی، و حکمرانی و دولت و نظام اداری در این واحد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آنا، مراسم آیین اجرای نظام‌نامه بازآرایی ساختار نظام دانشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد غرب تهران،با حضور رئیس دانشگاه، اساتید، مدیران و مسئولان دانشگاهی برگزار شد. در این مراسم، سید یعقوب زراعت‌کیش، رئیس واحد تهران غرب، به بحث درباره اهداف و ویژگی‌های نظام دانشی جدید پرداخت.

زراعت‌کیش در این مراسم گفت: اجرای کامل نظام دانشی جدید با همکاری دانشکده‌های واحد غرب صورت خواهد گرفت. رسالت ما در دانشگاه، تربیت علمی و اخلاقی است، اما مأموریت ما بررسی، رفع مشکلات و پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه در حوزه‌های مختلف، ازجمله فرهنگ، دین، تمدن، رسانه، فضای مجازی، اقتصاد و حکمرانی، است. 

وی ادامه داد: طبق فرمایش رهبر انقلاب، ما باید به گام دوم علوم تحول یابیم که شامل ثروت‌آفرینی از علم و بسط علم برای حل مشکلات جامعه است. این نظام دانشی جدید، دارای دو سند بالادستی، بیانیه گام دوم و سند تحول و تعالی دانشگاه، می‌باشد.

اشاره به ایجاد گروه‌های دانشی و استانی و کشوری در این نظام داشت و گفت: دانشکده‌های موضوعی در واحد تهران غرب شکل گرفته‌اند و هر دانشکده مأموریت خاصی برای حل مشکلات جامعه یا موضوعات مزمن و حل‌نشده دارد. به عنوان مثال، دانشکده بازار و کسب و کار یا فرهنگ و زندگی، هر کدام مأموریت خاصی را دنبال خواهند کرد.

دکتر زراعت‌کیش تأکید کرد: در دانشکده‌های موضوعی جدید، گروه‌ها بر اساس موضوع و مأموریت تعریف خواهند شد و معاون آموزشی مستقیماً با گروه‌های دانشی ارتباط خواهد داشت. هر دانشکده دارای دو معاونت توسعه علمی و تحصیلی است که بر اساس مأموریت دانشکده فعالیت می‌کنند.

او در پایان اظهار داشت: در حال حاضر، ۶ دانشکده مصوب داریم: هوش مصنوعی، انرژی، جامعه و رسانه، بازار و کسب و کار، فرهنگ و زندگی، و حکمرانی و دولت و نظام اداری. به‌زودی دانشکده‌های گردشگری و تمدن نیز تصویب خواهند شد. این تغییرات، تحول مثبتی برای دانشگاه و واحدها به همراه خواهد داشت.

دکتر زراعت‌کیش به اهمیت اجرای مأموریت‌های دانشکده‌ها اشاره کرد و گفت: اجرای مأموریت‌ها باید اثرات معناداری در حل مشکلات داشته باشد. شیوه‌های سنتی دانشگاه‌داری در کشور دیگر پاسخگو نیست. باید حرکت کنیم و به‌روز باشیم. مدیران و رؤسای دانشکده‌ها باید هم از نظر اجرایی و هم از نظر علمی تجربه داشته باشند و حلقه اتصال بین مأموریت و کار اجرایی باشند.

در پایان، او به بودجه اختصاصی برای پژوهش اشاره کرد و گفت: هر ساله بودجه بالایی برای پژوهش اختصاص داده می‌شود. تلاش داریم تا در دانشکده‌های موضوعی، این بودجه را جذب کرده و در جهت ارتقای علمی دانشگاه به کار گیریم. 

انتهای پیام/