شناسهٔ خبر: 69921651 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون اول رئیس‌جمهور:

آزادراه تهران - شمال طرح ملی است/ همکاری بنیاد مستضعفان و دولت برای تکمیل آزادراه

معاون اول رئیس‌جمهور آزادراه تهران - شمال را یک طرح ملی خواند و گفت: این طرح ملی باید با منابع ملی در اولین فرصت تکمیل و نهایی شود و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و دولت برای تکمیل این طرح افتخارآمیز و با توان مهندسی داخلی و بومی، در کنار یکدیگر همکاری خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، محمدرضا عارف در جلسه مربوط به آزادراه تهران-شمال با بیان اینکه از ساخت قطعات نهایی شده این آزادراه با بهترین کیفیت، احساس غرور می‌کنیم، اظهار کرد: با کمک سازمان برنامه و بودجه کشور و برآورد سازوکارهای پرداخت سهم دولت در این آزادراه و راهکارهای تأمین مالی و تخصیص اعتبارات، باید هر چه سریع‌تر ساخت بخش‌های باقی‌مانده به پایان برسد.

وی افزود: ساخت این آزادراه تأثیر مهمی در صرفه‌جویی زمان، سوخت و آرامش مردم برای سفری امن و لذت‌بخش دارد.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت رعایت جدی تمام ملاحظات و ضوابط زیست‌محیطی در ساخت آزادراه تهران-شمال گفت: سازمان حفاظت محیط زیست علاوه‌بر نظارت جدی و دقیق باید در موارد ضروری راهکارهایی برای تسهیل روند ساخت این آزادراه ارائه کند.

وی با یادآوری اقدامات انجام‌شده برای ساخت این آزادراه در دولت دوم اصلاحات گفت: پس از زمان‌بر شدن ساخت این آزادراه در آن زمان، تصمیمات بسیار خوبی در خصوص حل مسائل و نگرانی‌های محیط زیستی و روش‌های تأمین مالی در آن برهه زمانی گرفته شد.

در این جلسه رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، رؤسای سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی، دبیر هیئت دولت، سخنگوی دولت، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مسئولان دستگاه‌های مرتبط حضور داشتند و مقرر شد کارگروهی برای آغاز ساخت قطعه ۳ آزادراه تهران-شمال با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور، بنیاد مستضعفان، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، اقتصاد و نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست و معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شود.

در ادامه این جلسه که به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، درباره تأمین اعتبارات و تعهدات مالی دولت در بخش‌های باقیمانده قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال، روش‌های تأمین مالی آغاز ساخت قطعه ۳ این آزادراه، راهکارهای تأمین مالی تهیه تجهیزات و دستگاه‌های حفاری تونل و الزامات محیط زیستی، بحث، بررسی و تصمیم‌گیری شد.

در پایان این جلسه ضمن اعلام پیشرفت کاری و فیزیکی ۸۳ درصدی منطقه ۲ به طول ۲۲ کیلومتر، اولویت‌بندی و ساخت طرح منطقه ۳ به طول ۵۲ کیلومتر نیز مورد بررسی قرار گرفت.