شناسهٔ خبر: 67774396 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

وزیر آموزش‌وپرورش:

دانش‌آموزان ایرانی پای‌ ثابت چندین المپیاد علمی جهانی هستند

وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه‌ریزان آموزش‌وپرورش از دهه‌های گذشته به ضرورت پیوستن به المپیاد جهانی پی بردند و دانش‌آموزان ایران پای‌ ثابت این مسابقات هستند که حاصل آن طی چهار دهه اخیر مدال‌های طلا، نقره و برنز زیادی بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رضامراد صحرایی صبح امروز _دوشنبه یکم مرداد_ در افتتاحیه پنجاه‌وچهارمین المپیاد جهانی فیزیک ۲۰۲۴ که به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: همه شاخه‌های مهندسی نوین و ابزارهای پیشرفته امروزی مدیون درک عمیق انسان از قوانین حاکم بر طبیعت هستند که توان بهره‌گیری از نیروهای شگرف را می‌دهد.

وی افزود: خلاقیت انسان امروزی در توسعه ابزارهای پیچیده چیزی فراتر از سعی و خطای او است و پیشرفت دانش‌بنیان فناوری بر مبنای شناخت دقیق دانشمندان از سازوکار برهم‌کنش‌های طبیعی است.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: باید برای اندیشه دانشمندان علوم‌پایه به‌ویژه فیزیکدان‌ها احترام قائل بود که با تجربه دریافتیم آنچه شما برای ارضای حس کنجکاوی و دانش‌طلبی خود انجام می‌دهید، موجب رشد جامعه خودتان و جامعه بشری می‌شود.

صحرایی با بیان اینکه از زمانی که نخستین دانش‌آموختگان فیزیک در ایران به فعالیت پرداختند، کمتر از یک قرن می‌گذرد، اظهار کرد: در کمتر از حدود چهار نسل جامعه فیزیک ایران رشد قابل‌توجهی داشته است.

وی گفت: در حال حاضر آمار رشد مقالات ایران و شاخص میانگین ارجاعات در حوزه فیزیک در وضعیت قابل قبولی در مقایسه با استاندارهای جهانی است.

صحرایی ادامه داد: برنامه‌ریزان آموزش‌وپرورش از دهه‌های گذشته به ضرورت پیوستن به مسابقات جهانی پی بردند و دانش‌آموزان ایران پای‌ثابت چندین المپیاد علمی جهانی هستند که حاصل آن طی چهار دهه اخیر مدال‌های طلا، نقره و برنز زیادی بوده است.

وی بیان کرد: ایران در سال ۲۰۰۷ میزبان ۷۸ کشور جهان در سی‌وهشتمین المپیاد جهانی فیزیک بود که گزارش‌های موجود حاکی از حسن برگزاری این رویداد در ایران است.

صحرایی افزود: دومین میزبانی این رویداد قرار بود در سال ۲۰۲۳ باشد که به‌دلیل کویید ۱۹ به سال جاری موکول شد و در این مسیر وزارت آموزش‌وپرورش به‌عنوان اصلی‌ترین پشتیبان این رویداد از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران تعیین شده است.

نظر شما